Ya Allah pada engkau kami pasrah

by - Jun 14, 2015


Assalamualaikum. Semoga amalan diterima Allah s.w.t. Walhamdulillah Marilah kita mengingatkan diri kita yang lupa dan lalai ini fatwa kita berada dalam genggaman Allah sepanjang masa, maka kita perlu ingat ancamanNya dan azabNya. Janganlah kita berperasan seolah tidak bersalah atau menganggap sudah terampun. Kita memang berharap dan terus berdoa dan berusaha menjadi muhsin, yakni seorang yang suka membuat kebaikan dengan harapan Allah akan menyukainya. InsyaAllah walhamdulillah wa ameeen

DOA HARI INI

Ya Allah Ya Tuhan kami, kami memohon ke hadratMu, berikanlah kami kekuatan, taufiq dan hidayah supaya dapat kami memperbaiki diri kami. Dorongkanlah kami untuk mempertingkatkan keimanan kami, menambah ilmu kami serta amalan baik kami.
Ya Allah kurniakanlah kami rezeki yang halal, rumahtangga yang bahagia , zuriat yang soleh, usia yang berkat, doa yang mustajab, hajat yang tertunai, kesihatan yang berterusan, hutang yang terbayar, keselamatan dan kesejahteraan dunia dan akhirat.
Kami memohon ampun ke atas segala dosa kami, dosa kedua ibubapa kami, dosa anak isteri kami, kaum keluarga kami dan dosa sekalian mukminin mukminat muslimin muslimat di mana sahaja mereka berada.
Selawat dan salam keatas junjungan kami Nabi Muhammad SAW serta ahli dan para sahabatnya. Segala puji pujian hanya untukMu Ya Allah Ya Rabbal Alamin.


بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ ٍ
ِYa Allah Tuhan Seru Sekalian Alam..
Tiada henti mengucap syukur ke hadrat-Mu, atas segala nikmat dan barkah yang telah Engkau berikan kepada kami.
Ya Allah Ya Jaliilu,Tidak ada yang dapat menghalangi dari apa yang Engkau berikan, dan tidak ada yang dapat memberikan yang Engkau halangi.
Ya Allah, 
Engkaulah Yang Maha- pemurah lagi maha penyayang., kepada Engkaulah kami mengharap kesejahteraan, maka hidupkanlah kami dalam keadaan sejahtera. Masukkanlah kami ke dalam syurga sebagai tempat yang telah Engkau berkati.
Ya Allah Ya Ghofur,Ampunilah kami, kasihanilah kami, luaskanlah kami dan angkatlah darjat kami, limpahkanlah rezeki kepada kami.Berilah kami petunjuk dan kesihatan, berilah keampunan kepada kami.
Ya Allah,
Hanya kepada-Mu kami berpasrah diri.

You May Also Like

6 comments

google.com, pub-9992573824785365, DIRECT, f08c47fec0942fa0