APA ITU DAJJAL?



Dajjal keluar nanti bawak perempuan lawa2 mcm bidadari syurga.. telanjang bogeyy tau..
dajjal merupakan seorang manusia, yang telah ditangguhkan ajalnya. dia diberi kelebihan oleh Allah untuk menguji keimanan manusia... makanan orang-orang beriman ketika dajjal keluar nanti hanyalah tasbih (SubhanAllah), tahmid (Alhamdulillah), tahlil (La Ilaha Ilallah) dan takbir (Allahu Akbar).
sahabat bertanya, "Ya Rasulullah, kenyangkah?"
"tidak. manusia akhir zaman berzikir hanya sebagai cara untuk terus bersabar dengan lapar."
kita kena berpuasa sunat selalu sebab waktu dajjal keluar nanti, kita boleh bertahan dengannya kerana dia memonopoli semua makanan atas muka bumi.
antara kelebihan-kelebihan yang Allah bagi dekat dajjal:
- boleh menyuburkan tanaman.
- boleh turunkan hujan.
- menghidupkan yang sudah mati.

macam mana dajjal nak keliling dunia cuma dalam masa 40 hari? Sempat ke?
"pergerakan dajjal itu bagaikan hujan yang ditiup angin. sangat laju!" dajjal akan menjadi ketua dekat dunia ni. semua pemerintahan nanti akan berada di bawahnya. bila dia dah kuasai semua, dia akan mengaku yang dia tuhan.
nanti, dajjal akan suruh semua orang mengaku yang dia tu tuhan. siapa yang mengaku, akan jatuh kafir, tapi dapat kemewahan dunia. siapa tak mengaku, derita.
hari pertama dajjal dekat dunia = setahun.
Hari ke 2 = sebulan.
Hari ke 3 = seminggu.
Hari ke 4 sampai hari ke 40 = hari-hari biasa.
dajjal ni penipu besar. antara pengikutnya yang ramai adalah dikalangan kaum wanita dan kanak-kanak, kerana mereka mudah terpedaya.
sabda Nabi SAW; ketika dajjal keluar, ikatlah anak dan isterimu di tiang pada rumah. Ini untuk mengelakkan mereka keluar dan terpedaya dengannya.."jika dajjal keluar ketika aku masih hidup, aku akan bersama-sama dengan kamu semua untuk menentangnya."

- Nabi Muhammad SAW -
dajjal akan menghidupkan semula mak kita yang dah meninggal untuk meyakinkan kita yang dia tu tuhan. sedangkan yang hidup itu hanyalah jelmaan syaitan!
"jika kamu berjumpa dengan dajjal, bacakanlah 10 ayat pertama dari surah al-Kahfi."

- Nabi Muhammad SAW -
Nabi dah berpesan. Jom amalkan!
semua pelusuk dunia akan diterokai oleh dajjal, kecuali 2 tempat sahaja iaitu Makkah dan Madinah kerana dikawal ketat oleh Malaikat.
waktu dajjal keluar nanti, masing-masing kena lindungi diri sendiri. tak ada siapa boleh menolong waktu tu sekalipun seorang ibu nak tolong anaknya.
"kalau kita menyorok dalam air, selamat tak dari dajjal?"
Kata Syeikh Zainul Asri, penguasaan dajjal tu di darat, laut dan udara.
tak boleh lari. "dajjal takut dengan azan. Kalau dia buat benteng, dan waktu tu tengah azan, akan musnah benteng dia tu."

- Syeikh Zainul Asri -
dajjal akan buta matanya dan akan muncul perkataan 'Kaf, Fa dan Ra' dekat dahi dia setelah dia mengaku yang dia adalah tuhan.
dajjal akan keluar bawa neraka dan syurga. neraka yang dimaksudkan adalah kesengsaraan dan syurga adalah kebahagiaan. neraka dajjal sebenarnya adalah syurga dan syurga dajjal adalah hakikatnya neraka.

dajjal akan dibunuh oleh Nabi Isa a.s. selepas dajjal berjaya tawan dunia selama 40 hari setelah dia keluar nanti. amalkan 10 ayat pertama dan 10 ayat terakhir surah al Kahfi, maka kamu akan terselamat daripada fitnah dajjal. ni hadis Nabi SAW.
sabda Nabi SAW; "Hafal 10 ayat pertama daripada surah al Kahfi, maka kamu akan selamat daripada Dajjal."
"yang paling aku takut melanda umatku di akhir zaman ialah huru hara yang dibawa oleh dajjal."
- Nabi Muhammad SAW -
orang yang malas nak ambil tahu pasal dajjal ni, mereka tak tahu betapa hebatnya huru hara yang akan dibawa oleh dajjal nanti.
Harap Disebarkan.
bukan susah pon ...sebarkan kawan2

Ulasan

  1. Right groups are usually excellent groups and also kinked groups are usually negative. To start, in the event the diamond won't clearly match up the particular fake tag heuer, proceed straight down to another location supplier.
    The particular diamond can easily inform you whether or not in which breitling replica watches can be a genuine or even a artificial. Grab the particular observe and also keep that more than a smooth surface area with all the observe going through straight down.
    I will be any weekend enthusiast of this type, although I really do not necessarily anticipate creating any scholarly treatise on the subject, I must complete replica watches sale on the subject to be able to those that may well realize practically nothing regarding it. This kind of will not talk about almost everything thus virtually any properly knowledgeable observe lovers which examine it has to help keep in which at heart. Fundamentally, the particular briefest historical past that we will give can be as uses.
    Timepieces started off since physical time gadgets filled up with equipment and also rises. The inner relocating fake rolex sale in which strength the particular time or perhaps observe is named the particular movements.

    BalasPadam

Catat Komen