Catatan

Menunjukkan catatan yang berlabel politik

UJI MINDA

Imej
Sila jawab dengan jujur tanpa melihat jawapan terlebih dahulu. Gunakan formula matematik anda dengan kepintaran anda.
Jawapan:- Pisang 3 biji mewakili 9.. So sebiji pisang mewakili 3.. 6 biji angur mewakili 6. So sebiji mewakili 1.. Sebiji oren mewakili 5.. So 2 biji pisang (6) + sebiji oren (5) + 5 biji anggur (5)=? 5+5+6= 16

LAGU POPULAR MASA KECIL

Imej
Lagu-2 popular masa kecik-2...

"polis century / entry??
one two jaga
polis mati
pencuri jaga"

ahahaha..sapela wat lirik ni:
"lailaili lilai tamplom
beranak dalam tong
anaknya sotong"

"rumah terbakar panggil bomba
bomba datang berlumba-lumba
anak kancil patah kaki
anak kancil pandai menari"

pnh dgr budak2 main:

"assalamualaikum (waalaikumsalam)"
kom apa kombat
bat apa batman
man apa mantol
tol apa tolak
lak apa laksa
sa apa satu
tu apa tunang
nang apa nangka
ka apa kayu
yu apa yu BODOH (yg ni kena cepat2 la cakap bodoh kat org baru menang)"

Lagu best ni:

"di malam yg sepi pi pi"
"pak abu(@pak mat) jual topi pi pi"
"topi nya koyak yak yak"
"pak abu jual tempoyak yak yak"
"bla bla bla smpai abis"
tempoyak nya basi si si..
pak abu jual topi pi pi
topi nya hilang lang lang,
pak mat jual gelang lang lang,
gelangnya patah tah tah
pak abu jual getah tah tah,
getah nya putus tus tus,
pak abu jual ti…

hadirnya untuk setia

Imej
"esok dia konvo, aku kena datang, kalau tak nanti dia punya merajuk setahun lah, lemah aku dalam pujuk memujuk nie, adoiii.. konvo tu hari penting dia kan, mesti keluarga dia pun ada datang, arghhh aku pening, lain macam je aku rasa, yela aku nie setakat SPM je, dia memang tak kisah tapi family dia macam mana?"

soalan demi soalan datang singgah dikepala Zakrul, dia runsing memikirkan hal yang akan terjadi esok sama ada dirinya akan di terima keluarga Ain, manakan tidak, dia merasakan dirinya tidak layak untuk bersama dengan seorang perempuan yang akan bergelar doktor kelak, sifat seperti itulah yang kadang kala boleh meruntuhkan moral dan semangat Izral, tiga tahun bersama Ain, dalam tempoh itu jugalah dia terlalu kuat menempuh pelbagai dugaan sebagai seorang anak perantau di kota yang besar ini. Dia ke kota sebesar Kuala Lumpur ini hanyalah untuk memajukan dirinya, hanya dengan menggunakan SPM, dia berazam untuk membuktikan dirinya mampu berjaya, itulah laungan janji Zakru…

APA ITU DAJJAL?

Imej
Dajjal keluar nanti bawak perempuan lawa2 mcm bidadari syurga.. telanjang bogeyy tau..
dajjal merupakan seorang manusia, yang telah ditangguhkan ajalnya. dia diberi kelebihan oleh Allah untuk menguji keimanan manusia... makanan orang-orang beriman ketika dajjal keluar nanti hanyalah tasbih (SubhanAllah), tahmid (Alhamdulillah), tahlil (La Ilaha Ilallah) dan takbir (Allahu Akbar).
sahabat bertanya, "Ya Rasulullah, kenyangkah?"
"tidak. manusia akhir zaman berzikir hanya sebagai cara untuk terus bersabar dengan lapar."
kita kena berpuasa sunat selalu sebab waktu dajjal keluar nanti, kita boleh bertahan dengannya kerana dia memonopoli semua makanan atas muka bumi.
antara kelebihan-kelebihan yang Allah bagi dekat dajjal:
- boleh menyuburkan tanaman.
- boleh turunkan hujan.
- menghidupkan yang sudah mati.

macam mana dajjal nak keliling dunia cuma dalam masa 40 hari? Sempat ke?
"pergerakan dajjal itu bagaikan hujan yang ditiup angin. sangat laju!" dajjal akan m…

"Segmen Tingkatkan Trafik Blog by Irsyahealthyhouse"

Imej

save gaza

Imej
Begitulah dakwaan dan panggilan boikot yang diuar-uarkan terhadap McDonald’s di Malaysia. Pelbagai tuduhan dibuat yang mengaitkan jenama kami dengan konflik dan tragedi kemanusiaan di Gaza. Namun mangsa sebenar dakwaan-dakwaan tersebut adalah sahabat, pekerja serta keluarga yang menjadi bahan diskriminasi, dan juga francaisi-francaisi kami yang berusaha mencari rezeki. Kami berkongsi maklumat ini agar dapat memberikan pencerahan dan mendapat keprihatinan anda.


32 TAHUN MEMBANGUN DAN MEMBESAR BERSAMA MALAYSIA

McDonald’s adalah punca rezeki untuk lebih 12,000 kakitangan, di mana lebih daripada 85 peratus adalah beragama Islam.

Sebanyak 67 restoran kami dimiliki dan diusahakan oleh 27 francaisi tempatan, yang 40 peratus sehingga 50 peratus daripada mereka adalah berbangsa Melayu yang beragama Islam.

Di samping itu, McDonald’s turut memberi peluang perniagaan kepada lebih daripada 50 pembekal tempatan yang juga turut menyediakan peluang pekerjaan kepada lebih 2,500 anak-anak tempatan.


Menjela…

SUAMI ISTERI DISARAN GADUH SEMINGGU SEKALI

Imej
.
Agak pelik dan sedikit musykil betul ke suami isteri perlu gaduh untuk mengeratkan silaturahim antara sesama keluarga. ini berita dah lama dari blog inilah.com. Ok lepas berita ini di keluarkan baru aku sedar memang bagi pasangan rumah tangga perlu gaduh tak kisahlah gaduh dalam bilik atau gaduh di facebook pun boleh tak menjadi masalah sebagai contoh Amir pemilik facebook di bawah gaduh dengan isteri tercinta. 


NAK JADI BANDUAN ATAU JADI GRADUAN

Imej
Kita bercakap pasal isu ptptn sekarang. Seperti yang kita tau ptptn akan dimasukkan ke dalam CCRIS. CCRIS adalah merupakan salah satu tempat dimana peminjam yang tak bayar akan di ishtihar muflis sama seperti orang yang tak bayar pinjaman bank tak bayar ansuran kereta atau rumah mereka yang tak bayar bil astro dan jangan terkejut syarikat perabut Courts lagi bayak orang muflis kalau korang nak tau sebab itu dia guna perkataan Courts haha padan muka.

Kalau jadi banduan lepas keluar penjara anda bebas dari hutang tetapi kalau anda jadi graduan anda akan dibebankan dengan hutang ptptn jadi anda tahu apa jawapan dia bukan. Sebab itu ramai graduan beralih arah untuk memilih kerjaya jadi banduan.

Sebab apa kau pinjam ptptn?
Sebab aku nak masuk universiti
Sebab apa kau nak masuk universiti?
Sebab aku nak dapat kerja.
Sebab apa kau nak kerja?
Sebab aku nak bayar ptptn.
Walaupun isu PTPTN hangat dibincangkan, mohon jangan libatkan dengan mana-mana parti politik. Kerana risau akan mengeruhkan…

PAPAGOMO KENA SAMAN RM100 JUTA

Imej
KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi menetapkan 27 Jan tahun depan untuk mendengar keterangan Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung kes saman beliau terhadap penulis blog 'Papa Gomo' kerana didakwa menyiarkan perkataan fitnah dan mengaitkan beliau dengan seorang lelaki dalam video seks.

Hakim Rosilah Yop turut menetapkan 28 Jan untuk mendengar kes saman itu. Beliau menetapkan tarikh itu hari ini ketika kes berkenaan dikemukakan untuk pengurusan kes.

Peguam Mohd Afiq Mohd Noor yang mewakili Anwar memberitahu pemberita anak guamnya (plaintif) akan memanggil empat saksi manakala Wan Muhammad Azri Wan Deris (defendan) dijangka memanggil dua saksi.

Pada 21 Mac lepas, Anwar memfailkan saman fitnah RM100 juta dengan mendakwa Wan Muhammad Azri, pemilik laman blog www.papagomo.com menyiarkan empat siri perkataan fitnah dalam laman web itu pada 16, 17, 19 dan 20 Mac lepas.

Dalam pernyataan tuntutannya Anwar mendakwa defendan turut meletakkan satu pautan web yang memaparkan siri imej…

Dakwat Kekal Terus Diguna Pada PRU14

Imej
KUALA LUPUR - Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan meneruskan penggunaan dakwat kekal pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14) dengan melaksanakan beberapa penambahbaikan terutama dari segi kualiti dakwat.

Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata penggunaan dakwat kekal itu akan tetap dilaksanakan kerana ia diputuskan oleh Jawatankuasa Khas Parlimen dan dimaktubkan dalam undang-undang pilihan raya.

"Kami akan kaji ramuan dakwat itu, serta meletakkan satu standard terhadap kualiti dakwat itu," katanya kepada pemberita selepas rancangan bual bicara Hello Malaysia yang dikelolakan Bernama TV, malam tadi.

Beliau berkata tindakan sesetengah pihak yang cuba memperbesarkan isu penggunaan dakwat kekal yang didakwa mudah luntur selepas dicalit tidak lebih kepada motif politik semata-mata.

Wan Ahmad berkata penggunaan dakwat itu hanyalah untuk menghalang pengundi mengundi dua kali, namun jika dakwat di jari mereka hilang, ia tidak bermakna mereka dapat mengundi sekali lagi keran…

PATUTLAH BN MENANG

Imej
Patutlah BN menang main tipu rupanya. Apa-apapun tahniahlah kepada BN sebab cara ini membuat orang buka mata untuk undi BN. Tetapi rasa sakit hati juga kita kerja penat-penat cari duit kat Malaysia senang-senang orang luar makan duit kita memang tak patut.
Nanti kat kubur korang jawab la:- 1. Siapa tuhan kamu? Allah 2. Siapa perusuh kamu? Nabi Muhammad s.a.w 3. Siapa menteri kamu Najib Razak

LAWAK POLITIK

Imej
Seronok tengok pilihan raya tahun ini macam-macam cara nak pancing undi. Penuh status facebook, youtube dan blog-blog semua cerita pasal politik. Tetapi kalau nak politik tolong jangan buat fitnah tak baik kita politik secara baik.  'Yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran'. Tunggu lepas keputusan PRU13 baru dapat tahu peribahasa ini sesuai untuk BN atau PR.
— Firdaus Azil (@FirdausAzil) May 1, 2013






TERDESAK BETUL

Imej
Rakyat minta pembubaran parlimen tetapi lain pulak jadinya. Kini video seks Nurul Izzah pulak dikeluarkan bukan itu sahaja malah Khalid Ibrahim, Azmin Ali dan beberapa orang kuat PKR juga akan dikeluarkan menjelang PRU13.

Tak cukup dengan pendedahan gambar mirip Anwar Ibrahim dengan lelaki gay (DI SINI). Kalau sebelumnya ini dakwaan terhadapnya bapanya, kini timbulnya pula gosip politik yang mengatakan akan keluar versi terbaru miliknya yang merupakan anak kepada Anwar Ibrahim video seks iaitu video seks Nurul Izzah. Tidak cukup dengan itu….

Selain video seks Nurul Izzah (ahli parlimen Lembah Pantai), dikatakan video seks Khalid Ibrahim, video seks Azmin Ali juga akan sedang dipersiapkan dan bakal digunakan dan dibongkarkan menjelang Pilihanraya Umum ke 13 kelak.

Yang paling menyedihkan Nik Aziz juga tidak terlepas daripada niat jahat. Kesian, Kami pun tertanya-tanya apa bukti mengaitkan pembikinan video seks terbaru termasuklah video seks Nurul Izzah ini, dengan UMNO? Apakah buktin…

TOLONG JAGA TULISAN ANDA

Imej
Tolong jaga tulisan anda mungkin anda tidak berniat nak kutuk polis atau tentera tetapi fikirlah ada sebab kenapa polis atau tentera buat macam itu. Jangan sesekali memperlekehkan kerja tentera atau polis tentang isu Lahad Datu.
Kalau nak komen kat facebook cuba berikan doa pada meraka untuk berjuang bukan memperlekehkan semangat mereka. Mereka berjuang untuk negara terpaksa tinggal anak bini untuk negara kalau kau tak tau apa-apa tak payah cakap baik diam je. Tetiba emosi lak hehe.

SELAMATKAN MALAYSIA

Imej
Malaysia adalah negara berpotensi besar. Rakyatnya yang bersaudara gigih berusaha. Negara dibina atas landasan agama dan akar budaya diikat oleh muafakat Perlembagaan. Namun, cita-cita kita direncatan oleh elit kekuasaan. Rasuah dan ketamakan. Rakyat dibiarkan dengan kepayahan hidup. Setiap daripada kita berhak mendapat yang terbaik. Pendidikan berkualiti, negara berkebajikan, peluang saksama dan pentadbiran kesejahteraan menanti kita. Demi kita, demi rakyat, bersama-sama ubah sekarang untuk melakar masa depan Malaysia. Sesiapa belum baca manifesto rakyat boleh baca  <KLIK sINI>


2 JUTA LABUR TAKKAN KATA NO

Imej
Semua dah tau PSY datang Pulau pinang memang best tetapi kenapa tv3 dengan utusan nak sorok. Malu beb bila Najib cakap are you ready for PSY yess tetapi bila are you ready for BN nooo. Haha kesian Najib. 
Kecewa Najib beb tetapi ada juga yang menyokong kalau berita luar negara takde pulak sekat-sekat berita Malaysia sahaja tak nak cerita cuma malaysiakini ngan harakah je yang berani buat cerita penuh. Jom layan video kat bawah

JANGAN FITNAH ROSMAH

Imej
Pelik kenapa orang benci dengan Rosmah mungkin sebab dia duduk tengah-tengah masa Lee Cong Wei kawin korang benci dia. Rosmah baik apa. Yang peliknya kenapa Rosmah nak buat petar belit cakap dulu masa kat utusan dia kata dia simpan duit dari kecik sampai tua beli cincin tetapi sekarang kata dia tak pakai pulak cincin itu siap bersumpah lagi. Mana yang betul ini.
24 Juta kalau aku dapat mesti bestkan. Rosmah kata ini modal PKR nak kenakan BN sepatutnya PKR kenakan Najib bukan Rosmah. Kalau siapa tak percaya Rosmah beli cincin boleh klik sini 



KABINET RAKYAT 2013 PAKATAN RAKYAT

Imej
Ini lah ura-ura kononya kabinet pakatan rakyat. Anwar sentiasa dicabar untuk mengutarakan kabinet barunya.Ramai orang kritik kononya banyak sangat timbalan menteri. Ada juga yang kata orang Pas macam tak berapa nak nampak. Apa-apa pun kita tunggu PRU-13 nanti. Apa azam 2013 korang hehe...


BAYI 2 BULAN MENGANDUNG

Imej
INDONESIA: Afiah Syafina, seorang bayi perempuan berusia 2 bulan, anak dari pasangan Bambang Sarianto & Syarifah yang keduanya berkerja sebagai Guru Sekolah di Tebing Tinggi, Bayi pasangan ini mengalami Perut Buncit, yang setelah dicheck dianggap Tumor yang harus segera dibedah.

Saat pasangan ini menjumpai Prof.dr.Chairuddin P.Lubis, beliau Secara langsung menghubungi Pak Biebie (Rtn.Kentjana Salim) dari Rotary Club Deli Medan.

Rotary Club Deli Medan cepat kesana dan membantu pembiayaan biaya pembedahan dan rawatan di Rumah Sakit Gleni International Medan.

Dengan ditemani oleh Dr.Djeni Bijantoro SBB SPBA, Operasi pembedahan dilaksanakan pada hari Sabtu, 19 Januari 2008 dari jam 08:00 – 11:30

Hasilnya cukup mengejutkan dan ternyata yang disangka Tumor itu adalah Janin berusia 5 bulan!!

Saat ini si kecil Afiah dalam keadaan sihat.

Berikut adalah gambar-gambarnya. Dari Rtn.Paul – Rotary Club Deli Medan






USTAD AZHAR IDRUS MASUK ASTRO

Imej
Rancangan ini bakal disiarkan bermula pada 3 Julai 2012, setiap Selasa, Rabu dan Khamis, pada pukul 7.30 petang. Siaran ulangannya pula pada pukul 11 malam. Khabarnya, antara mereka yang terlibat mengaturkan program ini ialah Sham Kamikaze.
Jangan lupa untuk menonton Kemah Keming Ustaz Azhar Idrus nanti. Tahniah Astro.