Catatan

Buat duit dengan wowapp

Imej
Kebanyakan kita tidak yakin dengan sesuatu benda yang mendatangkan hasil, contoh nya macam wowapp ni lah. Bila kita berkongsi bersama rezeki orang ragu² dengan kita, bila kita dah maju dah kaya orang kata kita bakhil sebab tak berkongsi apa yang kita sedang buat sampai kita jadi senang begini.Itulah masyarakat sekarang yang sedia ada masih tidak percaya, macam ni lah kita register di wowapp ada tak wowapp minta kita bayar pada dia sebelum kita boleh main wowapp ni? Tiada kan? So apa yang nak ditakutkan? Kalau wowapp tipu sekali pun apa yang kita rugi? Padahal wowapp sama sahaja seperti chat social lain, cuma yang lain tu tidak membayar pada kita lain lah pula wowapp ni yang membayar pada kita. Bestkan chat dapat duit masuk.Dan ada juga setengah pihak masih nak kepercayaan, contoh nya aju kan soalan 'dah pernah dapat?' , 'dah pernah cash out ke' . kita sendiri yang buat dan tunggu sama ada hasil yang kita usaha kan itu sama ada benar atau sebalik nya. Jangan ragu tak sa…

1 video hampir rm1juta

Imej
Jutawan kosmetik Datuk Seri Vida (DSV), mengakui kos pembikinan muzik video lagu 'I Am Me' mencecah hampir RM1 juta.DSV atau nama sebenarnya Hasmiza Othman, berkata, disebabkan mahukan kelainan dalam muzik video itu dia melaburkan duit yang agak banyak untuk menanggung kos pembikinan, kostum dan barang kemas."Kos keseluruhan hampir sejuta. Saya membeli khas barang kemas untuk dipakai ketika penggambaran. Bukan apa, ini konsep yang ingin ditonjolkan sesuaidengan lirik lagu."Kos pembikinan mencecah RM180,000, pakaian dan prop RM80,000, prop tambahan RM30,000, cincin berlian RM300,000 dan beberapa barangan kemas lain bernilai ratusan ribu."Muzik video ini sangat mewah dan luar biasa. Ini muzik video pertama seumpamanya di negara kita yang digarap sebegitu. Diakui proses pembikinan sangat susah ditambah dengan jadual kerja saya yang padat."Saya bukan riak tetapi mahu ekspresikan lirik 'living lavida' yang berkaitan dengan duit. Ini kerana bila bercakap …

Makin tua makin hansem - Shadila

Imej
Isteri kepada pelakon Alif Satar, Shadila Halid memilih untuk membuat ucapan ringkas dan sempoi di laman Instagram untuk meraikan hari lahir suaminya.Tindakan Shadila itu disifatkan berbeza dengan pasangan lain yang lazimnya memilih untuk menulis ucapan panjang lebar serta romantis sempena hari lahir.Selamat Hari Lahir kepada suami saya, Encik Muhammad Alif, dengan ucapan "Kenapa makin tua, makin handsome?" #AlifSatar27th #AlifSatarTurns27 #AlifClooney #AlifGere #AlifBeckham," tulis Shadila.Tindakan sempoi tersebut turut mendapat perhatian peminat Alif yang sama-sama mengambil peluang untuk meninggalkan ucapan selamat hari lahir kepada Alif di ruangan komen.Selain itu, Shadila turut memuat naik sekeping foto Alif menyambut hari lahir ketika di zaman kanak-kanak.Dalam perkembangan terbaru, Alif kini sedang giat menjalani penggambaran drama bersiri Red Velvet yang bakal bersiaran di Astro Ria.Teks oleh: Kamaruddin Razal
Foto: Instagram @shadilahalid

Kes dah selesai

Imej
KRONOLOGI PUNCA KEBAKARAN DI TAHFIZ DARUL QURAN ITTIFAQIYAH DATO KERAMAT - SETINGGI-TINGGI TAHNIAH BUAT TEAM PDRM
.
Petang ini kami dihujani dengan mesej berupa laporan hasil siasatan pihak polis mengenai kes tragedi kebakaran maut yang menggegarkan jiwa rakyat Malaysia di seluruh negara ini. Inilah berita yang paling kita tunggu-tunggu bagi menjawab pelbagai persoalan yang bermain di kepala. Lebih cepat diketahui puncanya, semakin banyak angkara fitnah dan tohmahan melulu dapat dimatikan.Walaubagaimanapun, sama-samalah kita tunggu pengesahan dari pihak PDRM dalam satu sidang media khas yang dikatakan bakal diadakan secepatnya. (Baca: Update sidang akhbar terkini jam 8 mlm tadi di hujung artikel ini).
.
Atas nasihat pihak tertentu, kami tutup beberapa butiran agar ia tidak mengganggu tugas pihak polis. Walau bagaimanapun, kami bersedia untuk memadamkan status ini jika dikehendaki begitu oleh pihak berkuasa.
.
NO REPOT: JTR RPT: xxxx/17
TARIKH: 14/09/17 MASA: 0652 HRS
SEK 435 KK & …

Mereka anak2 syurga

Imej
Selepas insiden yang mengorbankan mereka. Saya turut berduka cita. Anak2 syurga telah tenang di sana. Mereka hanya mampu menjerit meminta tolong sedangkan kita di luar tidak mampu melakukan apa2. Bombo sifatkan pada mulanya mungkin lintas pintas. Tetapi tidak semudah itu rupanya bukan lintas pintas perbuatan kianat dari individu yang bernama syaitan. 2 gas kuning ditemui di depan pintu asrama. Kemudian saksi pelajar  asrama yang terselamat menghidu bau gas sebelum kebakaran berlaku. Mengukuhkan lagi siasatan polis untuk cari punca sebenar kebakaran berlaku. Kita cuma berdoa agar pelaku tersebut berjaya di tangkap segera.Derma kilat telah diberi. Menteri besar esco Azmin Ali siap turun padang beri bantuan van jenazah. Najib hanya mampu komen di twitter rasa simpati kerana sibuk uruskan pelaburan dengan donold trump di us. Ramai manusia turun padang walaupun bukan waris mangsa.Satu demi satu cerita keluar. Kalau anda nak derma boleh hulurkan sumbangan pada akaun cimb mereka di 860229958…

Artis satu Malaysia

Imej
Siapa sangka disebalik suara yang dikatakan sengau, suara tersebut membawa tuah buat Mohammad Aiman Bin Yusri atau lebih dikenali sebagai Aiman Tino.Malah setiap ‘single’ yang dibawakannya pasti akan diterima oleh peminat-peminatnya.Sebelum ini, Aiman pernah disenaraikan sebagai finalis Juara Lagu 2016. Ekoran kejayaan tersebut Aiman dihadiahkan sebuah kereta Audi RX8 bersama seorang pemandu peribadi kerana masih tiada lesen kereta ketika itu.Terkini, Yayasan Artis 1Malaysia (YA1M) sedang melancarkan projek plat pendaftaran khas,Artis 1Malaysia (A1M) bagi mencari dana membantu anak seni melalui projek itu.Sebanyak 1,000 nombor siri plat khas ini ditawarkan bermula dari nombor A1M 1 hingga A1M 1000. Tender untuk pembidaan harga plat nombor A1M dibuka mulai pada hari ini sehingga 2 Oktober akan datang.Menurut Presiden YA1M, Datuk DJ Dave, yayasan berkenaan telah memperoleh kelulusan daripada Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) untuk melaksanakan penjualan secara terbuka plat nombor siri ed…

Filem sedih 2017

Imej
Cinta seorang ibu kepada anaknya sering diandaikan lebih dalam dari dasar laut, manakala kasih seorang ayah kepada anaknya kadangkala tidak terlihat pada zahirnya, namun keikhlasannya lebih tinggi daripada gunung. Pengorbanan seorang ayah untuk membahagiakan anak tiada tandingannya. Mungkin ramai yang terlepas pandang akan hakikat ini, justeru itu naskah terkini milik pengarah hebat, Kabir Bhatia, ini pasti mampu mengingatkan kita kembali akan kehebatan insan bernama lelaki yang dipanggil ‘ayah’ ini. ‘Bisik Pada Langit’ adalah sebuah filem televisyen (FTV) terbaharu yang diterbitkan Nusantara Seni Karya Sdn. Bhd. dan akan disiarkan di saluran Astro First Eksklusif (480)mulai 15 September ini.Pelakon berpengalaman, Jalil Hamid,diberikan tanggungjawab memegang peranan utama dalam menjayakan filem TV ini sebagai ayah manakala pelakon popular, Ummi Nazeera, memegang watak seorang anak yang cukup ditatang serta dikasihi sepenuhnya oleh ayah beliau. Pelakon hebat, Beto Kusyairi, turut tampi…