Catatan

Allah kan ada

Imej
Kesedihan akan di alami oleh setiap insan yang bernama manusia. Kita perlu tabah dengan pelbagai ujian yang ada. Perlu kuat mengharungi.

Perjalanan insan yang amat lemah. Kenapa aku juga yang di salahkan. Tatkala di bebani hutang piutang yang membebankan. Ia seolah racun yang tidak dapat di singkirkan.

Terasa sesak dada, insan yang harus meneruskan perjalanan ini. Tekanan demi tekanan di beri tanpa salam, amat perit sekali untuk di hadam. Lidah membeku tanpa berkata, hanya air mata yang keluar membasahi bumi.

Pada siapa ingin ku luahkan perasaan ini. Adakah insan yang sudi mendengar kisah ini. Allah hanya dia tempat luahkan cerita. Jangan risau Allah kan ada. Janganlah bersedih kerana Allah akan bersama kita.

Masih ingatkan anda dengan beliau

Imej
Masih ingatkah anda dengan pelakon cerita lelaki lembut soton ini. Nama beliau Ku Yusri. Beliau di asah bakat dari program tv kerjaaan rtm. Dengan bakat lakonan yang bersahaja akhirnya astro mengambil beliau menjadi pelakon.


Beliau sebenarnya adalah bekas penuntut university akedemik seni budaya dan warisan (aswara). Beliau kemudian menyambung pelajaran di institusi pendidikan guru maktab Kampus Darul Aman IPDA Kedah.
Mungkin ramai kata kenapa beliau tidak teruskan dalam bidang lakonan. Mungkin akibat kecaman dari nitizen beliau beralih arah menjadi seorang pendidik. Beliau kini bekerja sebagai seorang guru sekolah. semoga beliau bahagia bersama keluarga tercinta.






Nak harga kena pm

Imej
Susah sangat ke nak bagi tau harga. Dah la kena pm. Pastu nak berkenalan bagai. Ko ingat aku customer ada masa nak berkenalan. 
Kalau nak jual barang terus je letak harga. Letak produk baru orang boleh percaya paling penting facebook letak gambar sendiri nak berniaga pun nak menipu.




Mana nak cari duit

Imej
Sedih bila mengenang nasib duit tiada. Isteri minta duit bayar taska anak. Sebulan dalam rm400 kena bayar. Kereta isteri rm500 kereta saya rm600 duit rumah lagi. Bila servis je kena sampai rm800 untuk honda rm600 untuk perodua. Hanya mampu garu kepala. Duit gaji hanya hilang dalam masa sehari.

Susahnya hidup jadi manusia. Mana aku nak cari duit nak makan. Nak minta duit kat adik beradik malu. Mintalah duit kat mak. Adakah nasib aku yang malang rupanya ada orang lagi malang dari aku.

Kisah ibu tunggal

Seorang ibu tunggal buat perniagaan di depan KFC kangar perlis dengan anak 3 OKU,rumah telah dijual oleh bekas suami,jadi mereka perlukan duit untuk bayar rumah sewa. Kesian Amin semoga beliau di murahkan rezeki.





Motor terbang harga rm627,000 sebuah

Imej
Pada Oktober tahun lalu, motosikal terbang Hoversurf mula digunakan oleh polis Dubai untuk kegunaan anggota. Motosikal dengan konfigurasi quadrotor kini boleh dipesan pada harga $150.000 (~RM 626,850) bagi individu yang berminat. Model untuk kegunaan orang ramai ini lebih ringan dengan berat 140 kilogram, berkelajuan maksimum 96 km/j dan terbang sehingga 25 minit.



Terdapat mod dron yang membolehkannya beroperasi selama 40 minit. Bateri yang digunakan adalah sebesar 12.3 kWh manakala tubuh diperbuat daripada hentian karbon. Kerana ia diklasifikasikan sebagai pesawat microlight, tiada lesen terbang diperlukan untuk menunggangnya. Seperti model asal, keempat-empat kipas mempunyai rekaan terbuka sekaligus mendedahkan penunggang kepada kecederaan serius sekiranya berlaku kemalangan. Amacam nak beli tak.


Selamat tinggal crab car

Imej
Kesian apabila atok di hina oleh pemandu teksi. Mana tidaknya mereka yang berkerja sebagai pemandu teksi seperti menumpahkan pasir dalam periuk nasi.

Lepas aplikasi crab wujud industri teksi semakin di ketepikan. Mana tidaknya crab car lebih di pilih oleh orang sebab harganya jauh lebih murah dari perkhidmatan teksi.

Industri teksi meminta kerajaan ambil serius untuk batalkan aplikasi crab di Malaysia agar industri teksi dapat di selamatkan. Tetapi jawapan atok saya boleh letak jawatan hari ini kalau orang tak suka saya.

Industri crab sangat berkembang dari zaman Najib lagi ada orang kata syarikat Rosmah Mansur tetapi Najib dah buat kenyataan crab sebenarnya pemilik rakyat tempatan dan sengaja ingin buat Najib rasa bersalah. Anda rasa patutkah crab di hapuskan untuk selamatkan syarikat teksi.

Tanya soalan ke PU AZMAN

Imej
Beliau seorang ustad boleh di katakakan jawapan diberikan agak kretif dan mencuit hati. Seorang ustad yang tidak kedekut untuk berkongsi ilmu. Jom baca.