Catatan

Hilang duit kena tipu

Imej
Kejadian berlaku oleh seorang mangsa yang konon dapat masej kata salah daftar nombor cimb. Yang mangsa pun bodoh boleh percaya bulat-bulat. Dia cuma minta nombor tac kata salah daftar nombor. Walaupun kau dah buat report polis duit itu belum tentu boleh dapat balik. Mangsa ingatkan orang ramai supaya lebih berhati-hati. Mangsa hanya meratapi kesedihan dalam akaun ada rm710 lesap hilang.




SWEET CORN CRAB SOUP

Imej
​​
😋SWEET CORN CRAB SOUP

Bahan:

• Isi ketam, rebus dan keluarkan isi.
• Jagung tin, cream dan kasar
• Tepung jagung, campur air untuk pekatkan sup.
• Telur dipukul.
• Bawang merah hiris #
• Bawang putih hiris #
• Halia #
• Sedikit minyak untuk menumis
• Cukup rasa
• Gula sedikit
• Bawang goreng dan daun sup sebagai hiasan.

Caranya:

Tumiskn bahan-bahan bertanda # sampai kekuningan. Kemudian masukkan isi ketam dan gaul sebati. Masukkn air dan tunggu sampai mendidih.

Dah mendidih masuk kan telur yang sudah di pukul perlahan-lahan dalam masa yang sama gaul perlahan-lahan sup tu.

Masukkan telur, masukkan lagi tepung jagung yang sudah di tambah air tadi, gaul sebati.

Masukkn jagung cream dan kasar dengan perlahan sambil dikacau.

Bila sup dah pekat baru masukkn cukup rasa dan gula sesedap rasa.

Hiaskn dengan bawang goreng dan daun sup. Ok done dan selamat mencuba.

-kredit MohdRadzi Ramli, Nasa Homestay Kg Pak Tuyu, Megabang Telipot. Sebelah kedai jilid buku praktikal.

Hemestay kontena Melaka

Imej
Sesi foto bergambar bersama keluarga masing-masing.






Makan kambing bakar dan ayam bakar sedap bbq.

Kemudahan WiFi juga di sediakan.







Abang teringin nak makan apam

Imej
kite nak tido suami pulak berbisik kat telinga... "nak makan apam nak makan apam" 😳😳😳apam ape malam-malam buta ni? ingat senang ker nak buat apam.... 😩😩aduhaii tapi kan suami ni raja..🤴🏻permintaan dia mana boleh tolak... so saya bangun lah ke dapur buat cekodok ni... 👩🏻‍🍳apam xde yea malam-malam... ni cekodok mak limah xcukup tido🤦🏻‍♀️💆🏻‍♀️ sebab tu rupa xcantik... 😂😂😂 Jangan marah ye suami ku tersayang. Makan gak dia abis 1 pinggan lapar sangat kot tapi macam muka pasrah je 😋😋😋

nak resepi ohh senang jer

gandum
telur
garam
gula
air panas
minyak

Tambahan
Sos cili
Air kosong

FAKTOR UTAMA IKLAN BERBAYAR GAGAL

Imej
TIGA FAKTOR UTAMA IKLAN BERBAYAR GAGAL :

1. Tidak menonjol.

Menurut kajian, manusia terdedah kepada 4000 iklan sehari. Buka TV, FB, Google, nampak iklan. Buka radio, dengar iklan. Keluar rumah, masuk lebuhraya, nampak iklan. Buka akhbar, majalah, nampak iklan.

Apabila iklan kita tidak menonjol dan tiada keunikan, maka kita tenggelam.

Kita hanya ada 6 hingga 8 saat untuk buat orang berhenti. Maka kuasai 2 perkara ini :

+ Visual menarik (gambar atau video).

+ Tajuk (headline) ringkas, padat dan tepat pada sasaran. Buang perkataan tidak perlu.

.
2. Isi iklan yang tidak ada kaitan atau kurang kaitan dengan kehendak, keinginan dan ketakutan utama bakal pelanggan.

KENAPA PELANGGAN MEMBELI - Buat kajian hal ini.

Pegang juga kata-kata ini :

"Pengguna perlu berupaya untuk menggambarkan dalam minda mereka tentang produk atau perkhidmatan yang kita tawarkan dalam kehidupan mereka SEBELUM mereka membeli. Barulah mereka berpotensi untuk buat keputusan membeli." - Hasbul 'Ariff.

.
3.…

Biji durian jangan di buang

Imej
Biji durian boleh di makan cuma kulit durian je tak boleh makan. Kalau nak makan juga tak pasti boleh hidup lagi ke tak hahaha






Jom tengok video di bawah