Catatan

Tunjukkan catatan dari Februari, 2015

PENCURI HATI

Imej
Itulah moto lelaki yang bernama Mohd Mizi atau dikenali sebagai Mizisempoi, lelaki nakal yang sering menabur kata-kata manis kepada rakan-rakan perempuan di laman muka buku. Hakikatnya dia bukanlah senakal itu kerana sebenarnya dia sedang mencari cinta yang satu. 

Nur Iffah atau dikenali sebagai Teacher_the freak, digelarkan sebagai puak pembangkang oleh Mizi kerana kelancangannya membidas setiap status-statusnya. Walaupun dia nampak selamba, namun hakikatnya dia adalah seorang perempuan yang menyimpan sebuah luka kerana peristiwa lalu. 

Setelah setahun bermesra di laman muka buku, akhirnya mereka bertemu. Pertemuan demi pertemuan membibitkan rasa cinta sehingga Mizi nekad meluahkan perasaan. Namun, disebabkan luka yang pernah bertamu di hatinya, cinta Mizi ditolak dan Iffah terus menyepi. Mizi akui kerana antara ramai gadis yang dikenali hanya Iffah yang bertakhta di hati. 

Menolak cinta Mizi membuatkan Iffah penasaran sendiri, namun ada satu hati yang tidak jemu memujuk rayu menyebabka…

SEGMEN WWW.SITISHARINI.COM

Imej
Assalamualaikum semua=)

Cik Siti sedang melancarkan segmen bagi mewar-warkan penghijrahan storybyciksiti.blogspot.com ke www.sitisharini.com .

Jemput join semua ye. Thanks!! =))
Tarik tamat: 15/03/15

DUIT DALAM KASUT

Imej
Nurkilan kisah utk kita semua Secebis Kisah Dari Al-Azhar, Kaherah

Seorang guru yang separuh umur berjalan-jalan santai bersama seorang remaja, salah seorang di antara murid-muridnya di sebuah taman.

Di celah-celah waktu terdengar ketawa kecil anak remaja tersebut.

Mereka kelihatan sebagai kawan yg sangat akrab walaupun dgn perbezaan usia yg sangat zahir.
Inilah keistimewaan seorang murabbi yg ikhlas.

Sedang berjalan, mereka terlihat sepasang kasut yang sudah usang dan hampir reput bersama beberapa barangan peribadi tukang kebun yg usang.

Remaja itu melihat gurunya sambil mengusul:

"Bagaimana kalau kita usik tukang kebun ini dengan sembunyikan kasutnya, kemudian kita berlindung di belakang rimbun? Dia datang, pasti terkejut.. Jom kita tengok bagaimana dia terkejut dan cemas! He he”

Guru yang alim dan bijak itu menjawab:

"Anakku, tidak elok kita berseronok dengan mempermainkan orang, apatah lagi pada orang yg susah. Kamu kan seorang yang senang, dan kamu boleh sahaja menamba…

PADANG MAHSYAR

Imej
Mahsyar ini punya lama sampai kita hari ini xmampu fikir berapa lama kite berada di alam mahsyar...Para sahabat Rasulullah s.a.w tanya...mahsyar kat mana? Jawab Rasulullah s.a.w mahsyar ini di bumi ini sendiri dimana di bumi ini dihamparkan...Tiada pokok,tiada sungai,gunung ganang,tempat berteduh dan tiada bertepian...Ini terjadi apabila malaikat Israfil tiup sangka kala pada pertama kali...Kali kedua malaikat Israfil tiup,semua manusia akan bangkit dalam kubur masing2 dalam keadaan yang sungguh terpinga2..Lalu manusia bertanya sesama sendiri,dimanakah kita?Lalu datang api dari laut meluap-luap menghambat manusia ke mahsyar...Bayangkan manusia seluruhnya dari zaman Nabi Adam a.s sampai manusia terakhir hidup di atas muka bumi ini dibangkitkan dalam keadaan lapar dan haus bersangatan serta bertelanjang bulat dihambat ke mahsyar...
Rujuk surah Yassin 52-54 ditambah dengan binatang lagi,jadi xdapat dipastikan jumlah makhluk pada hari itu...Saidatina Aisyah Ra pernah bertanya Rasulullah s…

SEGMEN: BLOGWALKING BERSAMA AYUINSYIRAH

Imej

t-shirt clash of clan

Imej
Anda peminat tegar game Clash of Clans? So, apa lagi. Grab ur CoC tshirt now.

Open for Pre-Order until 1/3/2015.

Currently only available in this four character.

Your's truly "Baba"
Mr gigantic "Giant"
Lemme heal you "Healer"
Independent Woman "Archer"

Dapatkan tshirt anda dgn harga Thorbaekk RM35/sehelai.
Anything or anda ada pertanyaan lanjut.
Whatsapp me at this number
016-903 5857 / 0132324408

KELUARGA SUNNAH

Imej
Sebagai umat islam kita tidak lepas dari tanggungjawab kita pada Allah s.w.t. Dalam melahirkan insan yang berguna cinta dan kasih sayang lahir dari hati kita untuk kebesaran junjungan nabi Muhammad s.a.w. Semua orang mahukan syurga yang di janjikan oleh Allah tetapi mampukah kita sebagai manusia mengecapi syurga Allah. Insyallah dengan dorangan daripada keluargalah yang dapat berikan semangat untuk kita berjaya. Amin

SELAMAT PENGANTIN BARU QASEH DAN KYLE

Imej
Comel dua pasangan pengantin baru yang hebat ini tahniah untuk korang. Qaseh dan Kyle. Mereka bercinta hanya melalui blog. Mereka datang dari kelab blogger ben ashaari. Kawin kat terengganu jauh tu. Semoga korang bahagia hingga ke jannah.

SELAMAT HARI JADI TUNANG SAYANG

Imej
Awak dah tua haha. Tak sangka tunang abg sorang ni dah besar. Abg sedar mesti nak cakap abg ni lagi tuakan. Abg tak kisah pun. Entry ini untuk tunang abg. Sebab abg rasa tak tau nak luahkan kat mana. Kepada pembaca yang meluat minta maaf banyak2. Jangan risau abg tak akan bagi tau sape tunang abg tu yang dah tau diam2 je la.

Walaupun percintaan kita tak la romantik bagai macam org lain macam dalam drama filem tetapi abg percaya dengan keikhlasan syg abg. Tak sia-sia abg ceburi dunia blog rupanya ada hikmah di sebaliknya bakal isteri abg pun seorang blogger. Terima kasih sebab buat entry untuk abg hari itu. Walaupun takde nama abg.

Sayang jangan la merajuk kesian la kat abang nak pujuk. Abang sayang kat sayang abang ni sorang je. Jaga pinky elok2 tau abang da lama nak tulis blog untuk sayang. Abang nak sayang abang baca.

Tak sangka tak lama lagi abg akan jadi suami dan syg abg akan jadi isteri abg. Terima kasih kerana sudi kongsi pengalaman dengan abg dari mula kita kenal sampai sekar…

PETUA SAKIT KEPALA

Imej
Jika sakit kepala itu kat bahagian depan, ubatnya ialah tidur.

Kalau kat atas kepala, ubatnya makan atau minum (air kosong). dan kalau sakit kepala tu kat bahagian belakang kepala, tu tanda kita stress dan kena release stress tu baru boleh ok.

Rawatan utk meningkatkan power of our eyesss. Ini penting untuk orang yang matanya lemah, dan juga orang lain. Otot mata menderita dari hari ke hari, sebab hari2 berfungsi, kita bangun tidur, mata kita yg function dulu. So, makin hari mata akan kurang power.

Well, untuk maintain power mata kita dan kekuatan mata, kita kena ikut sunnah dalam solat. Iaitu, kekalkan mata terbuka ketika sujud, melihat titik tengah sejadah. Dan ketika berdiri, fokuskan mata pada titik tengah di sejadah juga. Ini sebab, bila kita fokus pada titik tengah tu time kita rukuk, otot mata kita akan tekan anak mata kita utk tingkatkan penglihatan dan bila kita bangun, otot tu relax. Dan bila kita sujud pulak, otot mata menguncup sbb jarak antara penglihatan kita dan tmpt s…

SIPUT DAN KATAK

Imej
Ada seekor siput selalu iri hati memandang sinis terhadap katak. Suatu hari, katak yg kehilangan kesabaran akhirnya berkata kepada siput:

“Tuan siput, apakah saya telah melakukan kesalahan, sehingga anda begitu membenci saya?”..

Siput menjawab: “Kalian kaum katak mempunyai empat kaki & boleh melompat ke sana ke mari. Tetapi saya mesti membawa cangkerang yg berat ini, merangkak di tanah, jadi saya merasa sangat sedih.”

Katak menjawab: “Setiap kehidupan memiliki penderitaannya masing², kamu cuma melihat kegembiraan saya, tetapi kamu tidak melihat penderitaan kami (katak).”

Dan seketika, ada seekor helang besar yg terbang ke arah mereka. Siput dengan cepat memasukkan badannya ke dalam cangkerang. Sedangkan katak dimangsa oleh helang. Akhirnya siput baru sedar, ternyata cangkerang yg di milikinya bukan merupakan suatu beban tetapi adalah kelebihannya.

Moral - Nikmatilah kehidupan kita, tidak perlu dibandingkan dengan orang lain. Iri hati kita terhadap orang lain akan membawa lebih banyak p…

RAMBUT RASULULAH S.A.W

Imej
KEPADA sesiapa yang bakal menonton video ini, anda kemungkinan adalah antara beberapa ribu atau ratus orang sahaja yang berkesempatan melihat proses ini yang cukup agung dan ia dilakukan dengan penuh ketelitian.

Ini adalah kerana ia adalah rakaman video proses mengawet rambut junjungan besar Rasulullah Nabi Muhammad S.A.W yang diadakan di Abu Dhabi, Emiriyah Arab Bersatu (UAE).

Ia dilakukan dengan begitu teliti oleh mereka yang dipilih kerana kepakaran dan kasih sayang kepada Nabi Muhammad sahaja yang berhak melakukan proses ini.

Helaian rambut baginda disimpan oleh Shaikh Ahmad Al Khazraji dan sesekali ia dipertunjukkan kepada orang awam di rumahnya supaya mereka dapat melihat anggota badan Nabi terakhir dalam sejarah kerasulan.

Di dunia ketika ini, hanya empat bahagian anggota tubuh Nabi Muhammad disimpan dan dijaga dengan baik di beberapa lokasi tertentu di seluruh dunia.

Ia adalah janggut baginda, gigi baginda, bekas tapak kaki baginda dan rambut baginda.

Bagi rambut yang berada …