PETUA SAKIT KEPALA

by - Februari 09, 2015




Jika sakit kepala itu kat bahagian depan, ubatnya ialah tidur.

Kalau kat atas kepala, ubatnya makan atau minum (air kosong). dan kalau sakit kepala tu kat bahagian belakang kepala, tu tanda kita stress dan kena release stress tu baru boleh ok.

Rawatan utk meningkatkan power of our eyesss. Ini penting untuk orang yang matanya lemah, dan juga orang lain. Otot mata menderita dari hari ke hari, sebab hari2 berfungsi, kita bangun tidur, mata kita yg function dulu. So, makin hari mata akan kurang power.

Well, untuk maintain power mata kita dan kekuatan mata, kita kena ikut sunnah dalam solat. Iaitu, kekalkan mata terbuka ketika sujud, melihat titik tengah sejadah. Dan ketika berdiri, fokuskan mata pada titik tengah di sejadah juga. Ini sebab, bila kita fokus pada titik tengah tu time kita rukuk, otot mata kita akan tekan anak mata kita utk tingkatkan penglihatan dan bila kita bangun, otot tu relax. Dan bila kita sujud pulak, otot mata menguncup sbb jarak antara penglihatan kita dan tmpt sujud tu. Bila kita bangun, otot mata kita akan relax balik. Solat dgn cara yg betul ni lah akan membuatkan otot dan saraf mata bersenam. Kita boleh praktik sebanyak 17 kali atau lebih kalau kita nak.

Nabi Muhammad (SAW) selalu pesan utk buka mata ketika sujud dan kita selalu tak tahu kenapa. Dan sekarang, bukti dari kajian saintis dah ada. Memang sangat bagus untuk meningkatkan kebolehan mata kita.

Subhana Allah untuk hikmah disebalik membuka mata ketika sujud. Benda ni selayaknya dibaca dan dikongsi pada semua orang. Kongsikan dan jangan berhenti dari meraih ganjaran dari Allah swt....

You May Also Like

9 comments

  1. thanks untuk info nih.. ada baca kat whatsapp tapi dah delete.. nasib jumpa kat sini.. nak copy untuk simpanan sendiri ya..

    BalasPadam
  2. Subhanallah, perkongsian yang baik disini Mizi, tq so much :)

    BalasPadam
  3. Rahsia dalam solat untuk sihat tubuh badan..

    BalasPadam
  4. Kak nora datang

    Sangat betul. Semasa sujud amalkan membuka mata bukan pejam mata
    dan ikutlah cara solat nabi. InsyaAllah kak nora akan kongsikan juga nanti
    soon solat cara Rasulullah SAW

    BalasPadam
  5. Its if all these sites will be ran all over township devoid of download is definitely if cartier replica will be so that you can very low so that you can passively burn up a soot. If heat never arrive at 1, 100 qualifications, an enthusiastic regeneration will have to arise. Not one but two models are being used. In-stream procedure plus In-cylinder posting procedure. Luxury crusie ship is definitely live diesel petrol is definitely cartier replica sale on the diesel particulate pool filter boosting the internal temps so that you can burn up a soot who has amassed. By using In-stream procedure, a petrol is definitely announced from a split injector frequently regarding a turbo charger and also while in the fatigue steady flow ahead of a particulate pool filter. Such type of dynamic regeneration is largely utilized on carrier so that you can heavy-duty diesel sites. In-stream would not rolex replica uk so that you can petrol dilution. Around cyndrical tube posting procedure is taken by brands with less heavy turbo diesel commercial transport, for the most part because the lower cost. Because of this procedure, a diesel petrol is definitely shot right into a cylinders together with the omega replica watches injectors nonetheless to the fatigue stoke together with the compression action, submitting a unburned petrol in the fatigue jacks to your particulate pool filter and turn into burnt off like this. This technique is effective during giving you a patek philippe replica to your particulate pool filter nonetheless offers the setback with offering petrol dilution of your crankcase petrol.

    BalasPadam

google.com, pub-9992573824785365, DIRECT, f08c47fec0942fa0