Luahan kisah kak cah


Asslamualaikum Gais..Hari ni k.cah ada story skit berkaitan dengan Gambar di atas..
.
Setiap hari bila k.cah pergi klinik..nampak 2 beranak ni kat bawah spa k.cah dekat speedmart..
.
Setiap hari tengok. ada sesuatu terasa..Kesiannya..Mana mak dia..Kenapa anak kecil tu tidur mcm tu..kenapa bapaknya duk situ hari2..rasa mcm nk tanya mcm2 je kat orang tu..tp x dpt sbb kalut nk g klinik..
.
Hari ni..Tadi pg k.cah Pergi Airawa Spa Batu Caves Hq..Naik la kejap lepas stel check up sesi pagi...klinik kan depan spa je..
So turun kul 2pm appoinment ptg di klinik....k.cah nampak...Dia ada kat bawah tgh kipas anak dia sedang tidur..
.
k.cah dengan spontan nya tanya..Mana mak dia..
.
Abg tu jawab..Maknya meninggal..(bahasa mcm indo)

k.cah : Bila mak dia meninggal?
Abg tu : sejak dia lahir lagi..
k.cah : Abang x de rumah ke ?
Abg tu : Ada tp sy x mampu nk bayar sewa bilik..
k.cah : Abang x kerja ke?
Abg tu : Sy tak boleh kerja..sebab x ade orang jaga anak..jadi sy duk sini mintak sedekah utk makan(sambil tunjuk bekas sedekah )
k.cah : sebelum ni abang kerja tak?
Abg tu : Sy kerja dulu
k.cah : Kerja apa..apa abang pandai buat?
Abg tu : Sy kerja bt wiyer
k.cah : Abang pandai drill tak?
Abg tu : iya pandai kak..
k.cah : Sy ada langsir nak kena pasang..abang boleh buatkan..sy bg kerja kt abang..
Abg tu : Boleh boleh..Tp kalo sy bawak anak skli boleh kah?
k.cah : Boleh boleh..

jam pon menunjukkan dah lewat kena pergi appoinmnt..Tnya dia ada tepon tak..dia x de tepon..dia ckp xpe kak..esok sy ada je kat sini..akak blh dtg sini sj..
.
sedih tgk mcm tu..anak berpanas..tidur ats lantai..ayah x blh kerja sbb ada anak kecik..sewa bilik utk bermalam sj..siang kluar mintaa sedekah..
.
Disaat kita merasa susah..Ada orang lain lagi lagi susah..😢
.
X tahu dah nak ckp apa ..sedihh sgt..sebab anak dia kecik lagi..
.
Sape pernah tgk abg ni..Nama dia Ibrahim..

.
Sumber Wan Aisyah Aisyahh

Ulasan

  1. Sedinya baca...moga murah rezeki untuk dorang lepas ni...Aaaminn

    BalasPadam
  2. Semoga Allah permudahkan urusan dan murahkan rezeki

    BalasPadam
  3. Allahu... Kesiannya. Semoga
    buat abg Ibrahim tu dilimpahi rezeki dan dipermudahkan segala urusannya. Aamiinnn

    BalasPadam
  4. allah...mana keluarga yang lain disaat mereka berdua perlukan bantuan. sedih

    BalasPadam
  5. Allahu. Kesiankan. Kita tak tahu kesusahan orang macam mana kan? Jangan judge orang yang minta sedekah ni.memang nampak sihat boleh keje tapi kita tak tahu dia ada kesusahan lain.

    BalasPadam
  6. Kesian, tambah pula tgk budak kecik tu.. semoga urusannya dipermudahkan..

    BalasPadam
  7. Allahu...sedihnyer...semoga urusannya dipermudahkan...

    BalasPadam
  8. Itulah realiti hidup sekarang. Yanh susah dah makin susah sebab hilang kerja


    Semoga ada cahaya buat mereka

    BalasPadam
  9. Bagusnya tanya dulu. At least dia ada minat nak bekerja.

    BalasPadam
  10. Ala sedihnya tengok.. Tak boleh la tengok org macam ni

    BalasPadam

Catat Komen