KELUARGA BAHAGIA

by - Mac 09, 2015

Baru-baru ini saya menghadiri satu ceramah keluarga sunnah yang cukup memberi impak kepada diri saya. Walaupun rm150 yang kita beri tetapi kesan yang kita dapat insyaallah akan membawa kita ke akhirat. Ramai yang kurang pasti tentang alam dunia yang hanya sementara. Sedangkan alam akhiratlah alam kekal yang harus kita kejar.

Sahabat rasullulah mempunyai beribu pokok tamar tetapi beliau telah berjaya menukar pokok tamar beliau dengan hanya satu pokok tamar di syurga ini membuktikan nilai pokok tamar di syurga jauh lebih mahal kalau dibandingkan pokok tamar di atas dunia.

Kita selalu bangga dengan pangkat dan darjat disayangi oleh orang tetapi kita tidak sedar tidak cukup perasaan sayang pada manusia jika Allah tidak sayang pada hambanya. Saya sayang kerana Allah itulah perkara yang perlu dititik beratkan sayang kerja kerana Allah sayang isteri kerana Allah dan sayang anak kerana Allah. Semoga program ilmiah ini dapat diteruskan di masa akan datang.





You May Also Like

11 comments

  1. Semoga memberi manfaat buat semua..

    BalasPadam
  2. Oh apa kata awak bagi lagi input yang awak dngr. Dapat kongsi sama sama. Ye tak?

    #lulz #kbai

    BalasPadam
  3. Oh apa kata awak bagi lagi input yang awak dngr. Dapat kongsi sama sama. Ye tak?

    #lulz #kbai

    BalasPadam
  4. Salam,
    senarai pemenang segmen www.sitisharini.com telah diupdate kat entry yang sama dengan segmen.
    Thanks for joining=))

    BalasPadam
  5. replica bags sydney gucci replica handbags g1w55g4h57 joy replica bags review click here for more f0q12c0w50 buy replica bags replica bags china straight from the source k6w77k2d37 louis vuitton replica handbags replica bags new york

    BalasPadam

google.com, pub-9992573824785365, DIRECT, f08c47fec0942fa0