PENGEMIS DI MALAYSIA

by - Julai 07, 2014


Apa yang kerajaan buat pada pengemis. Kenapa kerajaan perlu sekat bantuan pada pengemis. Paling sedih apabila mereka yang beri bantuan pada pengemis di saman pulak. Sekarang ini aku tak tau nak dengar cakap siapa surat khabar dan media semua sebelah kerajaan kononya pengemis dah dapat bantuan zakat pada hakikatnya pengemis masih berlimpangan di Malaysia.

Dalam hidup yang pancaroba ini mungkin kita terlepas pandang. Mereka hidup hanya di tepi jalan gaji RM1500 seolah-olah tidak cukup dengan infrasuktur ekonomi yang meningkat. Bayangkan rumah sewa sahaja hampir RM500 sebulan. Bagi yang bekeluarga mungkin cabaran lebih susah 3 tahun tunggu baru anak mereka dapat bantuan tilam. Harap kerajaan kena ambik serius masalah ini turun padang jangan kerana nila setitik rosak susu sebelanga. 

You May Also Like

23 comments

  1. Sedih dengan nasib gelandangan. bagaimana dengan kehidupan masa akan datang nanti. Semoga ada penyelesaian.

    BalasPadam
  2. Tangan yang memberi lebih baik dari yang menerima,semoga ada penyelesaian yg lebih baik dari saman menyaman ni..Insyaa Allah..

    BalasPadam
  3. Tak semua yang dapat bantuan tue. Apa salahnya kita yg mampu unuk membantu kan? Kenapa perlu sekat. Hmm.

    BalasPadam
  4. kegilaan apakah ini.,
    usir pminta sdekan dan gelndangn da 1 hal.,
    yg bg sdkah kene ugut saman plak.,
    adoi la., hmm malaysia masih aman

    BalasPadam
  5. dah kaya makin kaya..yg mskin makin papa kedana..wallualam

    BalasPadam
  6. Home Services & Home Maintenance These are the services provided by Al-Safarat Company. We have the best skilled workers and engineers in their field and are trained in all the services that we have to provide. We have more than 30 years of experience in this field. We have the best equipment & tools. Pest control services, pesticide spraying, water leak detection, sewage treatment, and many other services. Please visit our website for more information
    شركة الصفرات للتنظيف
    شركة الصفرات لمكافحة الحشرات بالرياض
    شركة الصفرات لتسليك المجاري
    شركة الصفرات لتنظيف الخزانات

    BalasPadam

google.com, pub-9992573824785365, DIRECT, f08c47fec0942fa0