ISU 5 SEN

by - Oktober 01, 2022

 

Baru-baru ini viral pasal isu 5 sen. Mungkin sebab nilai kau kecil. Bagi yang belum tahu aku cerita la sedikit. Ada customer nak beli barang peniaga xde duit 5 sen dia bagi tau customer maaf bang saya tiada baki 5 sen. Customer kata kau xde baki 5 sen bagi la 10 sen kenapa aku pulak yang nak tanggung 5 sen. Kemudian peniaga itu bagi 10 sen.


Ramai sangat nitizen kata 5 sen pun nak berkira. Ini bukan masalah berkira atau apa. Kenapa customer yang kena tanggung. Sepatutnya peniaga yang kena tanggung. Kalau 10 customer dia ambil 5 sen banyak la duit dia dapat. Lain la customer yang halalkan itu xpe la. Kalau customer tu kaya mungkin dia tak kisah tetapi aku yang miskin ini susah kot nak cari duit siap pecah tabung anak lagi nak beli mainan.


Pernah juga kawan aku beli air kat grab harga rm6 air tumpah. Grab cakap minta maaf kak air tumpah. Habis takkan aku nak kena bayar rm6 air tumpah. Grab cakap xpe la kak saya bayarkan. Dalam soal ini mungkin Grab rugi tapi dia kena la bertanggungjawab. Customer tak kan nak bayar x dapat apa-apa.

You May Also Like

0 comments