BERANAK DALAM PENJARA

by - Julai 27, 2022


Filem korea 2037 merupakan sebuah filem yang amat menyentuh perasaan. Mengisahkan seorang anak yang hidup bersama ibunya yang oku.

Spoiler: Cerita ini xde kisah cinta. Lebih kurang macam cerita Juvana tetapi versi korea. Juvana masuk penjara sebab suspek di tuduh bunuh emak dia yang ini Suspek bunuh perogol. Yang sedihnya perogol itu sempat rogol dia. Cuma ini juvana versi perempuan.

Bila sampai mahkamah beliau di tuduh atas kes bunuh. Beliau di penjara 5 tahun dengan alasan membunuh perogol. Mahkamah kata beliau sepatutnya hanya perlu cederakan perogol tetapi tidak boleh membunuh. Sama kes di Malaysia Sazali membunuh perompak datang rompak rumah dia. Sazali x boleh bunuh perompak tersebut salah di sisi undang2. Sazali akan di penjara 5 tahun dengan alasan bunuh dengan niat. Melainkan kalau Sazali terlanggar perompak dengan kereta sampai mati, mungkin hukuman Sazali akan di ringankan. Kalau Sazali hanya cederakan perompak Sazali akan di reman 7 hari sahaja. Pandai pulak aku buat undang-undang sendiri😂

Yang part sedih bukan masa dia kena rogol. Tetapi masuk dalam penjara dan dia x boleh peluk mak dia sendiri. Sampai nak cakap pun x boleh hanya mampu menangis yang ini bagi aku paling sedih sampai dia x sanggup jumpa mak dia lagi sebab terlalu sedih. Kalau aku pun mungkin akan rasa yang sama.

Part paling menarik masa dia jumpa kakak2 dalam penjara. Semua atas kesalahan jenayah yang lebih kurang. Ada yang bunuh orang sebab anak kena langgar sampai mati. Kira kes balas dendam la.

Part akhir apabila dia dapat tahu dia mengandung. Boleh jadi gila kot. Kau mengandung anak perogol. Kau yang bunuh bapak dia. Kakak2 penjara kata jangan jadi pembunuh untuk kali ke2. Budak dalam perut tak bersalah yang bersalah hanya bapak dia. Akhirnya beliau pun di bebaskan selepas 1 tahun mendapat pembelaan. Tamat ending yang sangat menggiolkan 😘

You May Also Like

0 comments

google.com, pub-9992573824785365, DIRECT, f08c47fec0942fa0