Jururawat kena raba

by - September 02, 2017

Nama saya Anis. Kerja saya sebagai jururawat. Maklumlah dah dapat kerja kenalah kerja cari rezeki.

Saya kerja shift tak tentu masuk pagi balik malam. Masuk malam balik bagi. Mungkin muka saya sedikit lawa dan badan saya yang agak menarik saya menjadi ramai perhatian pesakit-pesakit saya di hospital terutama lelaki.

Ada yang baru lepas kemalangan putus kaki. Kencing manis kaki berulat. Ada juga anak yang hantar bapak ke hospital semuanya lepas tanggungjawab. Sampaikan cuci najis pesakit pun saya buat.

Saya masih ingat lagi pada satu hari itu tepat jam 10malam. Rutin saya sebagai jururawat yang amat mencabar. Ada seorang pesakit lelaki eksiden motor kaki bersimen. Saya di arahkan untuk jaga pesakit tersebut. Saya perlu tukar tiup kencing sebab pesakit tersebut tidak dapat berjalan ke tandas.

Semasa saya selak seluar dan gosok batang kote untuk masukkan tiup pada pesakit tersebut. Tiba2 kote dia terpacak dengan sangat keras. Saya hanya tahan gelak.

Tiba-tiba saya merasa ada tangan meraba bontot saya. Rupanya pesakit yang saya nak tukar tiup kencing tersebut. Sambil senyum2 pandang arah saya. Cilaka betul tak padan kaki kena simen ada hati nak raba bontot orang. Bila saya pandang dia dengan muka yang marah dia hanya tersenyum macam minta sesuatu. Saya cakap kat dia kalau encik raba bontot saya saya jentik kote encik. Baru dia lepas raba bontot saya. Saya berlalu dari situ tanpa cerita pada sesiapa kecuali hanya di facebook saya.

Sumber : fb anis

You May Also Like

0 comments