Posts

Showing posts from November, 2016

Mata wang baru 2017

Image
Sedar tak sedar kita dah semakin hampir dengan 2017. Banyak kenangan yang berlaku 2016 dalam ingatan kita.Walaupun kos sara hidup yang tinggi alhamdulillah kita masih mampu tersenyum. Harga barang naik minyak masak dan petrol baru-baru ini terasa jugalah.Semoga tahun mendatang 2017 akan menjadi tahun yang lebih baik dari tahun 2016. Kita dianugerahkan dengan rezeki dan kesihatan yang baik insyaallah.2017 akan diedarkan duit baru. Nampak cantik tetapi penggunaan warna agak buruk di situ. Mungkin ada sebab mereka cipta. Duit banyak barang mahal tak guna juga 😞😞😞

Bayi diletakkan di masjid

Image
Bayi diletakkan di masjid dengan surat si ibu yang menyatakan dirinya tidak mampu. Wallahualam. Ibu mana yang sanggup kehilangan anaknya melainkan tidak berdaya lagi.

Stroller murah rm290

Image
Di sini saya ingin menjual stroller dengan harga paling murah cuma rm290. Dan jika anda beli stroller tersebut anda juga dapat carseat secara percuma.Jangan risau barang masih baik. Kenapa kami jual stroller tersebut kerana kami perlukan duit. Harga asal rm499 kalau tak silap. Kalau berminat terus watsup saya mizi - 0196971518 atau wife saya iffah 0136557512.

Kejadian supermoon 18 tahun sekali

Image
Kejadian supermoon yang dikatakan berlaku selama 18 tahun sekali cukup menarik perhatian semua pihak.Namun, Ustaz Syaari Abdul Rahman memberikan satu kupasan menarik mengenai supermoon ini. Katanya, jika kita seorang yang beriman, sepatutnya kita tanyakan diri kita, 'Apa yang Allah mahu kita tengok daripada kejadian ini?'Sebagai orang beriman, seharusnya kejadian ini bukan hanya sekadar dilihat sebagai satu fenomena, tetapi kejadian ini merupakan satu wake up call kepada kita. Jika kita melihat hanya sekadar sebuah fenomena yang mengkagumkan, hanya sekadar rasa 'wow', selepas kejadian itu, tidak memberi impak kepada kita. Jika kita melihat ini adalah sebuah peringatan buat kita, kita akan menginsafi bahawa ini adalah salah sebuah tanda dunia akan mengalami kehancuran; yang mana bulan terbelah (berdasarkan sirah 1400 tahun dahulu) menunjukkan kiamat kian hampir.اقْتَرَبَتِ السَّاعَةُ وَانْشَقَّ الْقَمَرُ
Telah datang saat itu (hari Kiamat) semakin dekat, bulan pun terbe…

Budak spm berbadan sado

Image
Hebat brother kita sorang ni. Masih belajar tetapi badan dah berketul-ketul. Bukan senang nak jadi macam ini kena rajin pergi gym.Ramai nitizen yang komen tak bersetuju alasan sebab terlalu muda. Lagipun tak sesuai masih di bangku sekolah. Bentuk tangan juga nampak kurang menarik.Mungkin brother ini akan terlibat dengan sukan bina badan suatu hari nanti. Mana tau boleh harumkan nama Malaysia.

Beza rm50 dulu dan sekarang

Image
Sedih bila mengenangkan masa depan dan kadar kewangan yg semakin merudum ketika ini kalau dulu mungkin rm50 adalah mata wang yang cukup besar bagi kita tetapi hakikatnya sekarang tidak lagi.Bayangkan dengan rm50 hanya dapat beli 2 minyak masak sahaja. Oh malaysiaku tanah air tercintaku. Nak goreng takde minyak terpaksa rebus je. Barang naik tetapi gaji tak naik. Hanya makan megi segera dan biskut jenama mamee je.

Ajaran sesat mana pulak ni

Image
Sorry gang..nak dijadikan cerita ade satu brader ni datang jumpa saya..bawa satu botol kecik bersaiz ala2 lighter..dtg2 dekat minta saya hulur tgn..then dis sembur kat tangan..suruh saya sapu kat hidung..then  suruh tarik dari atas mata ke tepi..pastu tekup muka..
Kene sedut pelan2..
Da macam ajaran sesat dah..
Serius..tak pernah ade orang suruh tekup muka sedut udara macam ini..aku jadi risau..Tetiba...
Pergh..mengalir air mata kegembiraan..korang bayangkan..selama 23 tahun sejak mengidap resdung ni..ni kali pertama udara terus masuk tanpa halangan melalui hidung..Mak ai..kesan on the spot..tak payah tunggu 2..3bulan..insya allah dengan pengunaan yg istiqamah mampu mengurangkan derita RESDUNG yg sekian lama bersarang..Juga ade beberapa penggunaan tambahan bagi masalah hidung..sengal2 badan migrain dan lain2 boleh diatasi..Tq bro sebab kenalkan produk ni..mule2 terkejut gak apasal la nk tekup2 muka bagai..Korang memang kene cube..senang bawa.comel molek tp thn lebih sebulan..
Harga ma…