indahnya dunia ni bila kita memerhati dan mengkaji ciptaan Allah

by - Ogos 27, 2013

Kita hanya manusia yang tidak lepas dari melakukan sebarang kesilapan. Kita bukan manusia yang sempurna diciptakan oleh Allah s.w.t tetapi jangan sesekali memandang setiap keburukan orang itu. Tak semua apa yang kita buat orang akan suka. Jangan sesekali mudah putus asa setiap kritikan yang mereka beri pada kita. Ambil peluang tersebut sebagai inspirasi untuk kita menjadi lebih baik dan bertambah baik.

Banyak lagi benda yang kita belum puas teroka di dunia ini. Tak kisahlah walaupun kita hanya di alam maya sekalipun. Jangan sesekali bangga dengan apa yang kita dapat kerana itu hanya sementara. Ini pesan pada saya anda boleh amalkan pergi ke cermin tengok diri anda cantik/ hansem ke aku ini. Kalau rasa diri itu tidak hansem atau cantik pergi bandingkan dengan monyet oh aku lagi hansem dan cantik dari dia. Semoga tips ini bermanfaat untuk anda.


You May Also Like

8 comments

  1. betul tu mizi
    segala apa yg di bumi jika kita betul2 menghayati..indahnya citaan Allah

    BalasPadam
  2. setuju sangat.. usah membandingkan diri dengan orang lain.. Allah dah bagi setiap orang ada kelebihan masing-masing.. semestinya kita pun ada kelebihan tersendiri.. :D

    BalasPadam
  3. huh, sapa yg lelaki tuh? bkn main rapat lg

    BalasPadam
  4. memang indah bila melihat senget kekiri.. haha

    BalasPadam
  5. Betul tu mizi..jangan hanyit dengan pujian dan jangan hancur kerana kejian...

    BalasPadam

google.com, pub-9992573824785365, DIRECT, f08c47fec0942fa0