VIRUS FACEBOOK H1N2

by - Jun 01, 2013


Menurut kajian Universiti Uganda Mesir golongan yang berpendapatan dan berpendidikan rendah adalah golongan yang didapati berisiko tinggi mengalami ketagihan itu. Facebook juga merupakan virus yang berjangkit tetapi masih boleh di ubati.

Sebahagian daripada responden merasakan kehidupan mereka yang dikecapi selama ini telah diambil oleh Facebook. Banyak masa yang diluangkan hanya untuk Facebook sehinggakan tiada masa untuk melakukan perkara penting yang lain.

Daripada survey yang dibuat secara rawak itu, 85 peratus daripada mereka mengakui menggunakan Facebook setiap hari dan sebahagian dari mereka akan membuka laman tersebut terlebih dahulu berbanding laman web yang lain tidak kira menggunakan komputer atau alat telekomunikasi yang lain.

Di Malaysia, ketagihan menggunakan Facebook juga dilihat sama tahapnya dengan pengguna pengguna lain di luar negara. Pengguna Facebook di Malaysia banyak menghabiskan masa di Fanpage serta Group dengan membaca status, menonton video, membalas komen serta bersembang dan mereka sanggup menghabiskan masa seharian di depan komputer.

Facebook juga dapat memesongkan fakta yang benar di Negeria juga misalnya facebook digunakan dengan agenda laman sesawang untuk menipu pengguna. Jangan jadi sasaran penipuan facebook. Dulu pernah dengar cerita ada orang bunuh diri sebab tak dapat main facebook tetapi tak tahu negara mana mugkin korang boleh tanya pakcik google.

You May Also Like

1 comments

  1. wahhh .. naseb baik acik tak ke tahap tu lagi... fuhh fuhh fuhh

    BalasPadam

google.com, pub-9992573824785365, DIRECT, f08c47fec0942fa0