Catatan

Tunjukkan catatan dari Oktober, 2012

KENAPA NAK TUNJUK KO PUNYA

Imej
BAHAYA! JANGAN KLIK KALAU NAK TAU! Klik ditapis untuk uncensored. Kanak-kanak di sebuah sekolah tinggi di Tasik Norman, NC membuka buku tahunan mereka dan ternampak sebuah kelangkang ditembak daripada pelajar perempuan.
Selepas buku tahunan telah diluluskan daripada anak-anak segera perasan sesuatu yang ganjil pada halaman 14. Ia adalah satu kumpulan yang ditembak senior dalam topi dan gaun mereka, butone gadis muda telah mengangkat gaun dia dan mendedahkan dirinya.
Gaun beliau diangkat setinggi pinggang dan ia pasti kelihatan seperti anda boleh melihat segala-galanya. Daerah itu berkata ia hanya ilusi yang dicipta oleh gadis itu menolak pahanya bersama-sama. Ibu bapa marah. Selepas serangan daripada $ 100 pop untuk buku-buku, mereka ingin tahu bagaimana ini berlaku dan apa yang mereka akan lakukan untuk memastikan ia daripada berlaku lagi.
Pengembalian sedang ditawarkan dan polis sedang mengkaji sama ada apa-apa jenayah berlaku. Gadis itu adalah 18 pada masa gambar, memerintah lucah…

KALI PERTAMA DENGAN YATI

Imej
Yati adalah seorang wanita yang lemah lembut pemalu dan sopan riuk wajahnya tak tumpah seperti seorang pelakun. Cerita inilah merupakan pengalaman yang manis aku bersama yati yang tidak dapat dilupakan. 

Aku ingin berkongsi pengalaman pertama aku bermain dengan perempuan. Ini bukan fantasi dan memang betul-betul terjadi. Tahun 2000 adalah tahun di mana ekenomi Malaysia agak lembab. Disebabkan gaji yang kena potong aku berpindah ke rumah sewa yang agak murah di luar Kuala Lumpur. Aku menyewa sebuah rumah kampung berkongsi membayar dengan teman2 yg lain. Disebabkan aku bekerja syiff, tidur aku tak menentu. Kalau kerja pagi aku tidur malam dan kalau kerja malam aku tidur sianglah.

Nak jadikan cerita jiran aku tu adalah sebuah keluarga kecil lebih kurang 3 orang anaknya. Yang bungsu 3 tahun, kedua 12th dan yg ketiga anak gadisnya, berusia 18th. Jika aku pulang kerja syif malam aku senang membasuh terus pakaian aku dan akan aku sidai di ampaian yang bertentangan dgn bilik anak gadisnya yg …

JIN MASUK MAHKAMAH

Imej
ARAB SAUDI: Merasa terganggu oleh kerenah jin yang menghuni rumah mereka, sebuah keluarga di Arab Saudi mendakwa jin ke mahkamah. Jin dituduh telah mengancam kehidupan mereka dengan sering membaling batu ke arah ahli keluarga dan mencuri telefon bimbit milik keluarga itu.

Seperti dilaporkan oleh media tempatan Al Watan, keluarga yang sudah menghuni rumah itu selama 15 tahun di Kota Madinah, akhirnya pindah setelah menyedari bahawa ada jin di rumah tersebut.

Ketua keluarga yang tidak mahu disebutkan namanya ini mengatakan pada awalnya mereka mula mendengar suara-suara aneh yang tidak terlalu dianggap serius. Namun lama kelamaan semakin banyak perkara aneh terjadi dan anak-anak mereka mula ketakutan ketika si jin membaling batu. Jin wanita dan jin lelaki malah bercakap dan meminta keluarga ini untuk pergi dari rumah tersebut.

Kes ini sedang dibicarakan di mahkamah tempatan yang sehingga kini masih mengesahkan kebenaran tuduhan tersebut.

Entah bagaimana cara mereka melakukan pengesahan dan b…

NADIA GADIS NERAKA

Imej
Dia hanya gadis naif berasal dari sebuah kampung di utara Semenanjung. Tanpa kelulusan tinggi, Nadia yang ketika itu berusia 21 tahun berhijrah ke ibu kota untuk mencuba nasib sebagai pekerja kilang.

Bagaimanapun, tidak sampai dua bulan di Kuala Lumpur, perkenalannya dengan ahli perniagaan, Zahrain, 53, mengubah kehidupannya untuk bakal bergelar ‘penghuni neraka’.

Diberi duit poket RM5,000 sebulan seperti gaji eksekutif muda dan disediakan rumah serta kereta, Nadia nekad berhenti kerja 12 tahun lalu, semata-mata inginkan kemewahan dan keselesaan hidup selepas lelaki itu berjanji menjadikannya isteri kedua.

Namun janji tinggal janji. Impiannya untuk menjadi suri hidup lelaki kaya itu belum kesampaian, sebaliknya dia hanya dijadikan pemuas nafsu sejak 12 tahun lalu.

Setiap kali diajukan soalan berkaitan perkahwinan, pelbagai alasan diberikan Zahrain seperti belum bersedia dan minta bersabar.
Dengan hanya duit Nadia telah berubah kini hidupnya hanya sebatang kara. Janji lelaki Zahrain adala…

AMANDA AWEK SAMSUL YUSOF

Imej
Siapa Amanda ini lawa betul. Tengok gambar memang hebat. Kalau korang nak tau dia ini awek Samsul  Yusof anak datuk Yusof Haslam tetapi tak tau la betul ke tidak. Tetapi aku agak pelik sikit kenapa majalah magga ambil gambar dia tengah mandi kolam gambar swimming pool. Nak pakai baju pun macam taknak pakai je hehe.



BAGAIMANA UNTUK KITA LARI DARI MASALAH

Imej
Allah berfirman bermaksud:  “Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: Kami beriman, sedang mereka tidak diuji dengan sesuatu cubaan?
Dan demi sesungguhnya! Kami menguji orang terdahulu daripada mereka, maka dengan ujian demikian, nyata apa diketahui Allah mengenai orang yang sebenarnya beriman, dan nyata pula apa diketahuiNya mengenai orang yang berdosa.” (Surah Al-Ankabut, ayat 2-3)
Dugaan dalam kehidupan adalah satu perkara yang semua orang tidak mampu terima dengan hati yang tulus sebagai seorang hamba sebagai satu ujian dari Allah.
Dugaan kecil mahupun besar semuanya adalah takdir dari Allah kepada manusia pilihannya untuk memberitahu dan mengingati kita tentang kebesarannya.
Kita tidak akan tahu akan maksud yang terselindung disebalik semua dugaan yang ditimpa secara langsung mahupun melalui perantaraan manusia.
Kerana ceteknya ilmu dan jahilnya kita, Kita mudah melatah, terasa diri kita tidak adil diperlakuan sedemikian rupa.  Allah tidak adil dan ma…

LUPA PARKING KERETA DI MANA

Imej
Seorang lelaki di Berlin, Jerman bertemu kembali dengan keretanya setelah dua tahun lupa dimana dia parking. Setelah minum-minum pada suatu malam bulan Disember 2010 dan pencarian yang tidak membuahkan hasil keesokan harinya,
Pemilik kenderaan tersebut melaporkan keretanya hilang kepada polis Munich.Pihak polis menemukannya bulan lalu setelah polis lalu lintas melihat road tax kereta itu sudah habis tempohnya. 
Polis menemui kereta itu 4 km dari tempat dimana lelaki berumur 33 tahun itu rasa adalah tempat sebenar keretanya diparking (4km???). "Anehnya letaknya terlalu jauh, meskipun si pemilik yakin dimana dia meninggalkannya," ujar jurucakap polis Alexander Lorenz. Di dalam kereta tersebut terdapat peralatan mahal seperti mesin gerudi dan pemutar skru elektrik. Doktor menyifatkan lelaki ini ada sikap pelupa.
Cerita dia lebih kurang macam cerita Najib la. Lupa najis mughalazoh. Kesian najib dimalukan dengan budak sekolah rendah nak bagi contoh babi pun susah. Nampak tak perma…

WONDER GIRL BAJU KURUNG

Imej
Ternyata kumpulan wanita K-POP dari Korea membuat kejutan kepada peminat mereka di Malaysia,tatkala memakai baju tradisional melayu baju kurung pada persembahan konsert Wonder World Tour in Malaysia 2012 yang berlangsung pada 13 Oktober di Stadium Negara,Kuala Lumpur

Sambil menyampaikan lagu popular mereka berjudul Be My Baby, ahli kumpulan Wonder Girls yang tampil memakai baju kurung bercorak seragam pelbagai warna kelihatan bersahaja dengan tarian mereka yang memukau hampir 5 ribu orang yang menyaksikan persembahan mereka malam itu.

CIPTA REKOD TERJUN DARI ANGKASA LEPAS

Imej
LOS ANGELES 15 Okt – Impian seorang lelaki untuk mencipta rekod dunia dari pinggir angkasa akhirnya berjaya.Felix Baumgartner mencipta rekod dunia, dengan terjun dari pinggir angkasa pada ketinggian 23 batu dari aras bumi.

Beliau mendarat dengan selamat di gurun New Mexico selepas terjun bebas dari belon angkasanya dengan ketinggian 39km/23 batu dari aras bumi. Difahamkan payung terjunnya dibuka setelah beliau mencapai kelajuan jatuh bebas melebihi 1100 kilometer sejam.

“Kadang-kadang anda perlu naik sangat tinggi untuk menyedari betapa kecilnya anda,” kata Baumgartner sebelum beliau melompat dari kapsulnya, sambil diperhatikan di seluruh dunia melalui siaran langsung.
Beliau mengambil masa lebih dua jam menggunakan sebuah belon khas yang di isi gas helium untuk naik ke ketinggian terjunan dan telah pun memecahkan satu rekod dunia, iaitu rekod altitud paling tinggi untuk sebuah penerbangan belon membawa manusia.
Kali ini, Felix Baumgartner melakukan cubaan kali yang kedua selepas gagal mi…

MATI MAKAN LIPAS

Imej
DEERFIELD BEACH: Pemenang pertandingan makan lipas mati selepas memuntahkan berpuluh-puluh serangga itu dan cacing yang masih hidup. Edward Archbold jatuh sakit dan pengsan di sebuah kedai haiwan, tempat pertandingan diadakan.

Rakaman video menunjukkan Archbold menyumbat masuk lipas ke dalam mulutnya, tidak lama sebelum  dia meninggal dunia. Lelaki berusia 32 tahun itu memenangi hadiah seekor ular sawa. Dia merancang menjual haiwan itu kepada seorang rakan. Seramai 30 lagi peserta menyertai pertandingan berkenaan di Deerfield Beach, Florida.

Bagaimanapun, tidak seorangpun sakit selepas itu. Penganjur pertandingan, Ben Siegel berkata: “Kami berasa begitu sedih. Dia kelihatan seperti ingin menunjuk-nunjuk. Tetapi dia lelaki baik.” Menurut Siegel, Archbold tidak menunjukkan  tanda sakit sebelum pertandingan. Michael Adams, Profesor Entomology di Universiti California, Riverside, berkata, dia tidak pernah mendengar orang mati selepas memakan lipas.“Kecuali lipas berkenaan tercemar bakteria …

Lagu KEADILAN : Panji Keadilan

Imej
Lama kita tidak dengar kisah selebriti menyertai mana mana parti politik dan jika anda berminat ya, Abby Abadi masih aktif di Twitter berdakwah bersama politik’nya. Tetapi ini kisah sifu industri muzik Malaysia,
Datuk M. Nasir yang kini di’khabarkan semakin aktif dengan aktiviti berpolitik bersama sama barisan parti pembangkang. Minggu lalu, Parti Keadilan Rakyat (PKR) melalui akaun Youtube Azmin Ali
memuatnaik sebuah video untuk lagu berjudul Panji Keadilan yang di’nyanyikan oleh M. Nasir.
Walaupun tidak di’nyatakan dalam deskripsi video, ia’nya jelas merupakan suara ikonik M. Nasir dan lagi lagu ini pula di’cipta oleh Buddhi Hekayat, rakan pencipta untuk lagu Awan Nano. Seorang pengirim e-mail kepada kami hari ini menyatakan beliau risau jika M. Nasir turut di’heret oleh parti pembangkang
untuk menjayakan agenda politik mereka.
Kita sendiri tidak tahu sama ada benar M. Nasir terlibat secara langsung dengan Parti Keadilan Rakyat atau lagu Panji Keadilan ini sekadar projek seni beliau yan…

LIF TERTINGGI DI DUNIA

Imej
Jarang kalau kita tengok orang cipta lif di gunung tetapi pelik mereka cipta lif di kawasan gunung. Apa motif cipta lif macam ini. Biasanya cipta lif dalam banggunan. Tetapi apa-apapun bagus juga cipta lif senanglah mereka nak panjat gunung.








IBU PENYAKIT MISTERI MAKAN AYAM HIDUP 

BOHSIA 2

TERUSKAN PERJUANGAN NAJIB

Imej
Sukar nak percaya tetapi ini semua benar bukan cubaan atau rekaan alam fantasi maya. Sama ada anda nak percaya atau tidak terpulanglah. Seorang pemimpin yang mempunyai jiwa kotokohan yang cukup hebat tetapi di malukan dengan jumlah dislike yang cukup banyak. Kenapa ini boleh terjadi. Sedangkan anwar punya google hangout like lebih banyak dari dislike. Tetapi Najib dislikenya terlalu banyak. Najib bukan buat video duckface macam adik fitri dari singapore tu buat Najib buat muka serius. Langsung tak lawak. Tetapi aku tetiba nak tergelak haha ok bye.
Macam mana korang confident sgt budget najib ni teruk sgt?bg la dia peluang sahut cabaran debat dulu..baru boleh kutuk..apa daa. Jangan mengaku kalah Najib teruskan perjuangan anda. Sesiapa yang nak sumbang dislike dialu-alukan.




BAJET 2013 TAK LEPAS BAJET NAK KAWIN

Imej
1. Gaji kakitangan kerajaan di naikkan

- untunglah kerja kerajaan


2. Skim pertama rumahku

-harga rumah murah tapi elektrik, air mahal harga kereta tak murah pulak


3. Baucer RM200 untuk smartphone

- kenapa bagi murah untuk harga telefon kan lagi bagus bagi harga murah untuk talian internet atau talian telefon atau sms lagi bagus.


4. Kerajaan kata ptptn masih kena bayar

- jadi korang kena bayar juga jangan buat-buat lupa ptptn kena bayar.


5. RM500 kepada setiap isi rumah berpendapatan RM3,000 sebulan

- yang ini bagus sokong 100% haha


NAK JADI KAYA TAK DENGAN IKLAN

Imej
Iklan adalah sesuatu perkara yang menjadi keperluan asas dalam hidup aku. Antara salah satu sebabnya ialah dengan iklanlah aku boleh beritahu produk yang aku jual dan dengan iklan juga aku tolong orang jual produk. Setiap kali aku buka e-mail aku akan dpt 20spam setiap hari dan 10 pula iklan terbaru tentang kononya nak jadi kaya. Tapi sampai sekarang aku tetap tak kaya juga makin kayap ada la. Jadi begitulah kisah hidup aku dengan iklan. Sebenarnya aku tak tau nak update cerita blog apa anggap sahajalah ini iklan haha.

Memang tidak dapat dinafikan lagi, perniagaan melalui Internet kini mendapat sambutan yang amat hebat. Dengan pengguna Internet di Malaysia melebih 18 juta orang, dan pengguna Internet dunia melebihi 1.8 bilion pengguna, menjadikan Internet dan media sosial sebagai pentas menjalankan perniagaan dengan pantas, mudah dan murah!
Jika anda berminat ingin menjadi usahawan internet anda harus mula dari sekarang dan jumpa pakar usahawan internet Irfan Khairi pada 14 oktober ini…

SALAH BUKA PINTU PESAWAT

Imej
HONG KONG - Penerbangan Hong Kong Airlines dari Bali terselamat daripada malapetaka apabila seorang penumpang gagal membuka pintu kecemasan pesawat yang disangka pintu tandas.

Krew pesawat yang menyaksikan kejadian itu terkejut setelah terlihat seorang warga emas berusia 52 tahun bangun dari tempat duduknya lalu menuju ke arah pintu kecemasan pesawat itu dan kemudian cuba membuka pintu berkenaan.


"Nasib baik dia gagal membuka pintu itu dan kakitangan kabin dengan pantas menghalangnya daripada meneruskan niatnya itu.


Apabila dia disoal selepas mendarat, lelaki itu berkata dia berbuat demikian kerana menyangka ia adalah pintu tandas kerana inilah pertama kali dalam hidupnya menaiki pesawat,” kata salah seorang kakitangan pesawat itu. - AFP