4 Tahun dah tadika dulu zaman kita 6 tahun



Zaman dah berubah dulu umur 6 tahun baru masuk tadika sekarang 4 tahun dah tadika. Tujuan utama tadika sebab nak bagi anak belajar.

Dulu kalau masuk darjah 1 mesti menanagis sekarang dah 3 tahun tadika mesti dah tak nangis sebab dah ada pengalaman kena tinggal.

Kesian kat anak kecil lagi tak puas nak main dah kena belajar. Kalau ibu bapa masih pentingkan kepuasan anak sampai bila anak nak berusaha. Sebab belajar dari baby pun kena belajar. Belajar jalan, belajar cakap.

Bagi ibu bapa yang masih menteliti anak masih kecil kena ubah sebab anak masih kecil tak semestinya akan jadi kanak-kanak sampai bila-bila. Persaingan makin banyak cabaran makin besar mungkin anak anda akan jauh ketinggalan ke belakang fikir2lah ye.

Ulasan

  1. assalamualaikum... selamat tahun baru 2020... maaf laa baru sempat nak datang jenguk ke blog ni... insya allah sy akan kembali fokus sm mcm sebelum ni.... harap2 tak serik utk terjah blog sy nanti ya...

    BalasPadam

Catat Komen