Astro akan laksana skim pemisahan sukarela (VSS)

by - Disember 07, 2018




KUALA LUMPUR, 7 Dis - Astro Malaysia Holdings Bhd akan melaksanakan skim pemisahan sukarela (VSS) bagi kakitangan yang diberikan landskap ekonomi keseluruhan yang mencabar.

Astro berkata langkah itu akan membolehkan kumpulan itu menyederhanakan lagi organisasi, meningkatkan kecekapan operasi dan mengurangkan perbelanjaan operasi tahunan.


- PENGIKLANAN -

Penyedia perkhidmatan berbayar TV satelit terbesar di Malaysia berkata skim itu ditawarkan semata-mata secara sukarela dan telah menyediakan program peralihan yang akan memberi sokongan yang tepat kepada pekerja yang memilih VSS, termasuk program latihan kejurulatihan dan peningkatan kemahiran .

"Industri media dan hiburan kini beroperasi dalam persekitaran yang mengalami gangguan yang tidak pernah berlaku sebelum ini. Pemain industri dikehendaki mencipta semula dan menyesuaikan diri dengan pantas untuk kekal relevan dalam realiti baru ini, "katanya dalam satu kenyataan hari ini.


Ketua Pegawai Eksekutif yang mewakili Henry Tan berkata persaingan tidak henti-henti dalam dunia yang semakin tidak sempadan dan digital.

"Astro terus proaktif untuk mengukuhkan semula kumpulan itu untuk mengukuhkan kedudukannya di pasaran dan kekal relevan pada tahun-tahun akan datang," katanya.

Di Bursa Malaysia hari ini, harga saham Astro ditutup dua sen lebih rendah pada RM1.36 dengan 6.85 juta saham bertukar tangan. - Bernama

link - https://www.malaymail.com/s/1701111/astro-to-offer-vss-to-staff


You May Also Like

0 comments

google.com, pub-9992573824785365, DIRECT, f08c47fec0942fa0