SEDIH BILA DI KENANG

by - Januari 16, 2016

 
Sedih tgok... Saya masa baru kawin anak sorg takda kereta lagi.. Suami bawak g check perut naik moto.. Smpai dh memboyot naik moto sampai nak peluk pun dh xbleh huhu.. Pastu masa nak bersalin terpaksa jugak naik kereta ayah dgn rodtex xbayar lg.. Lepas bersalin tu suami trpaksa mintak tolong kwn nk ambik sy balik dri hospital .. Sedih hanya Tuhan ja tahu.. Sy tunggu dari pg sampa ptg kat hospital tak bleh balik lg sbb suami cri kereta.. Dah ada ank,bawak plak anak g checkup naik moto jugak.. Kadang2 tgh naik moto nak balik rumah mak ayah hujan turun skali ank basah... Tapi Allah nak uji kesusahan kita tu samada kita mngeluh ka x.. Alhamdulilah masa sya pregnant ank no.2 suami sy dpt beli kereta second.. Tu pun bnyak kali dh buat loan,suruh kakak la,abg la tolong buat loan tp xlepas.. Last2 sorg polis tu ckp kt suami,hang ada 5k x.. Bg aku 5k aku bg hang keta ini.. Aku nak g keja kat langkawi tapi kereta aku nak letak mana.. So aku nak jual.. Suami jual moto 125z kesayangan dia pastu beli kereta .. Rm5k jual moto dpt kereta persona tahun 2013 punya.. Baru lagi.. Dah dia siap makeup n tukar sport rim baru lagi..  Ya Allah terima kasih Allah.. Allah bg jalan kat kita.. Tp bulan2 kena bayar rm500 lg.. Heehhe .. Sedih bila dikenang 😢😢

You May Also Like

3 comments