HIDUNG TUTUP AURAT TAK TUTUP


Masalah jerebu sekarang makin berleluasa. Hidup segan mati tak mahu walau macam mana hidup perlu diteruskan. Ayat Mat lepak kat atas ini boleh tahan jom layan pantun kat bawah:-

Baju nipis nampak bayang,
Peha gebu minat ditayang,
Lebih baik tak pakai baju lagi senang,
Boleh tengok terang-terang,

Pakai baju ketat-ketat,
Pakai tudung ikat-ikat,
Nampak sangat ikut budaya barat,
Di sudut agama dapat ke berkat,

Kain terbelah nampak lurah,
Ikat tudung macam tak sudah,
Nak ikut agama taklah susah,
Sebab islam itu agama yang indah,

Kenapa pakai jean nak tunjuk ponggong,
bukannya dapat naik panggung,
Jadi orang islam ini beruntung,
Allah tak suruh kita pakai macam pocong

Ulasan

  1. Haha...CK suka sgt tang pantun2 tu. Nice sharing..tq

    BalasPadam
  2. salam..saudara..ni header untuk blog saudara.boleh ambik di sini -->

    http://4.bp.blogspot.com/-gIBsKImNTXg/UcrdzTkWemI/AAAAAAAAC5Y/wnzlPFzWr5Q/s1600/mizi.png

    BalasPadam
  3. terima kasih sbb teguran tu mengingatkan saya supaya jgn buat lg..

    BalasPadam

Catat Komen