Posts

Showing posts from November, 2012

KENAPA TAK NAK KAWIN

Image
aku tak faham kenapa budak ini tak nak kawin. bukan ke kahwin tu seronok. orang la kata seronok kalau satu seronok kalau dua dua ronok kalau 3 beronok-ronok haha. kajian sains ada mengatakan bahawa lelaki bodoh masa kecik tetapi bijak masa besar.
semoga anak mat salleh ini bahagia hingga ke akhir hayat dan disatukan ke jinjang pelamin. yang tak kawin lagi tu pergilah kawin ok bye...



TELEFON SAMSUNG BOLEH LENTUR

Image
SEOUL: Kedatangan tahun baru tidak lama lagi mungkin turut menampakkan peralihan terkini kepada evolusi telefon pintar.Syarikat Samsung dilaporkan semakin gigih menghasilkan telefon bimbit menggunakan skrin fleksibel dan tahan pecah sehingga ia boleh dilentur, digulung atau dilipat untuk disimpan dalam dompet. Menurut media, syarikat teknologi gergasi Korea Selatan itu kini dalam peringkat akhir pembangunan telefon pintar fleksibel itu dan dijangka sedia untuk dipasarkan tahun depan. Penemuan terbaru itu dibuat hasil penggunaan diod pemancar cahaya organik (OLED) yang amat nipis dan boleh dipasang pada bahan seperti plastik atau lingkaran tembaga. Sambung bukan satu-satunya syarikat yang membuat pelaburan besar dalam penyelidikan menghasilkan skrin menggunakan OLED.

Selain Samsung, syarikat dari Jepun, Sony, serta LG Display - juga dari Korea Selatan - turut melancarkan prototaip seumpama itu. Bagaimanapun, Sambung menjadi syarikat pertama menjanjikan tarikh pengeluarannya dengan sumbe…

MAYAT WANITA DITEMUI DALAM TONG SAMPAH

Image
Seorang buruh binaan warga Bangladesh tidak menyangka bungkusan kanvas yang ditemui di dalam tong sampah di Bandar Rahman Putra, Sungai Buloh dekat sini semalam mengandungi mayat seorang wanita yang dipercayai mangsa bunuh. Buruh yang mahu dikenali sebagai Hassan, 22, berkata, bungkusan itu ditemui pada pukul 11 pagi ketika dia mahu membuang sisa binaan ke dalam tong sampah yang diletakkan di hadapan sebuah rumah kedai yang sedang diubah suai. Di sini Di Himpunkan Kisah Pelik dan Lucu, Anda Pasti terhibur...
“Melihat kepada bentuk bungkusan itu, saya takut untuk membuka menyebabkan saya terus menghubungi tauke saya yang ketika itu berada di Batu Caves sebelum tauke saya menghubungi polis,” kata Hassan yang bekerja sebagai buruh di rumah kedai yang sedang dalam proses diubah suai. Hassan yang ditemui di sini memberitahu, polis yang tiba di tempat kejadian pada pukul 12.30 tengah hari membuka bungkusan tersebut dan menemui mayat seorang wanita berusia lewat 20-an. Timbalan Ketua Polis D…

PANJANG KERIS BERGANTUNG BENTUK BADAN

Image
Sesiapa yang tak layan maharajalawak mega rugi beb walaupun orang kutuk balas lawak lucah tetapi aku tetap suka ko haha. 3 peserta undian tertinggi untuk minggu pertama.. BOBOI, JAMBU dan JOZAN! 3 peserta undian terendah untuk minggu pertama.. R2, Da Di Du dan PIMAI
Peserta MLM 2012:
1)Jozan
2)Jambu
3)Balas
4)Sabon
5)Boboi
6)Da Di Du
7)Bandung Jokers
8)Pmai
9)R2
10)SayWho
11)Shiro

Juri MLM 2012:
1)Awie
2)Wulan Guritno
3)Najib Ali
4)Lisa Surihani


AKU TAK PERCAYA CINTA

Image
Sebelum menjadi pelakon Liyana Jasmay ialah seorang model kanak-kanak. Wajah beliau ketika kecil masih menghiasi produk yang masih lagi terjual di pasaraya seluruh Malaysia. Sape tak kenal minah ni yang popular dengan lagu aku tak percaya cinta tetapi sekarang pupular dengan lagu oh my english hehe.


DIGI BERSAMA ANWAR

Image
Seperti yang kita tahu dan sedia maklum sekarang pkr perlukan sumber dan sponser tapi di manakah sumber atau duit akan diperolehi ke nak minta pada rakyat mengamuk la rakyat kata nak jaga kebajikan rakyat ini nak minta duit rakyat pulak. Jadi digi antara syarikat telekomunikasi paling bijak sponser perjuangan pkr dengan slogan masa untuk berubah. 
Kesian digi sebab semakin kurang menyengat maklumlah maxis ngan celcom sekarang susah nak lawan. Maxis ada astro celcom pulak ada unifi terpaksalah digi cuba cara jahat nak buka syarikat tv lain kena bayar cukai kerajaan. Digi dengan slogan 'masa untuk berubah' kalau kita tengok banyak melancarkan program bersama pkr. Tak takut ke digi nanti lesen kena tarik dengan kerajaan. Ke syarikat digi dah yakin kerajaan akan kalah haha.


AMBIK KO NAK PONTENG SANGAT

Image
CHINA: Barangkali ini merupakan pengajaran yang sangat berharga dan sekaligus paling menyakitkan yang tidak akan pernah dilupakan oleh De Fang, seorang pelajar berasal dari China, akibat cuba ponteng.

Lengan kanan remaja berusia 16 tahun tersebut tercucuk pada sebuah pagar besi setelah dia cuba melompat pagar untuk melarikan diri dari kelas di sekolahnya yang berada di daerah Suixi, di provinsi Anhui, China. 
Fang ditemukan oleh teman-teman sekolahnya setelah mendengar teriakan kesakitannya, yang kemudian segera memanggil pertolongan perubatan buatnya. Petugas bomba yang bergegas ke tempat kejadian, Terpaksa mengangkat Fang sebelum memotong batang besi yang mencucuk lengannya.
Dia kemudian dilarikan ke hospital, dimana doktor kemudian mencabut batang besi pada lengannya dalam sebuah pembedahan yang berlangsung selama satu jam. 
Kepada kumpulan penyelamat, remaja tersebut mengakui bahawa dia merasa gugup akan tertangkap dalam aksinya yang membuat tapak tangannya berpeluh sehingga memb…

BAYI 2 BULAN MENGANDUNG

Image
INDONESIA: Afiah Syafina, seorang bayi perempuan berusia 2 bulan, anak dari pasangan Bambang Sarianto & Syarifah yang keduanya berkerja sebagai Guru Sekolah di Tebing Tinggi, Bayi pasangan ini mengalami Perut Buncit, yang setelah dicheck dianggap Tumor yang harus segera dibedah.

Saat pasangan ini menjumpai Prof.dr.Chairuddin P.Lubis, beliau Secara langsung menghubungi Pak Biebie (Rtn.Kentjana Salim) dari Rotary Club Deli Medan.

Rotary Club Deli Medan cepat kesana dan membantu pembiayaan biaya pembedahan dan rawatan di Rumah Sakit Gleni International Medan.

Dengan ditemani oleh Dr.Djeni Bijantoro SBB SPBA, Operasi pembedahan dilaksanakan pada hari Sabtu, 19 Januari 2008 dari jam 08:00 – 11:30

Hasilnya cukup mengejutkan dan ternyata yang disangka Tumor itu adalah Janin berusia 5 bulan!!

Saat ini si kecil Afiah dalam keadaan sihat.

Berikut adalah gambar-gambarnya. Dari Rtn.Paul – Rotary Club Deli Medan






AKU TERIMA NIKAHNYA FULL MOVIE

Image
kadang kala orang yang mencintaimu orang yang tidak akan mengatakan cintanya pada dirimu. Kerana orang itu takut kau akan berpaling dan menjauhi dirinya. Dan apabila pada suatu masa dia hilang dari pandangan matamu kau akan sedari dialah cinta yang tak pernah kau sedari...
Siapa yang belum layan lagi cerita ini baik layan rugi kalau tak tengok hehe. Tolong jangan menagis sudah. klik full movie kat bawah
-FULL MOVIE-

USTAD AZHAR IDRUS MASUK ASTRO

Image
Rancangan ini bakal disiarkan bermula pada 3 Julai 2012, setiap Selasa, Rabu dan Khamis, pada pukul 7.30 petang. Siaran ulangannya pula pada pukul 11 malam. Khabarnya, antara mereka yang terlibat mengaturkan program ini ialah Sham Kamikaze.
Jangan lupa untuk menonton Kemah Keming Ustaz Azhar Idrus nanti. Tahniah Astro.