Pengundian Bermula Di Libya tengah-tengah Keganasan Segar

by - Julai 07, 2012

Libya telah mula mengundi dalam pilihan raya pertama negara parlimen sejak menjatuhkan Kolonel Muammar Gaddafi di tengah-tengah keganasan segar di Libya.

Penunjuk perasaan anti-pilihan raya di bandar timur Benghazi membakar ratusan slip undi selepas merampas sesuatu tempat mengundi di dalam tanda pertama masalah dalam tinjauan mercu tanda.

Sesetengah 101 tempat mengundi telah dilaporkan dihalang dari pembukaan di timur Libya disebabkan oleh isu keselamatan.


"Saya telah membuat pilihan saya. Saya berharap ia adalah pilihan yang tepat dan bahawa calon itu tidak akan mengecewakan kita," tambah berusia 40 tahun.

Hueida Abdul Sheikh, seorang ibu berusia 47 tahun tiga sejajar di tempat mengundi di Banghazi, berkata: "Saya rasa seperti hidup saya telah dibazirkan setakat ini, tetapi kini anak-anak saya akan mempunyai kehidupan yang lebih baik."

Alexander Graf Lambsdorff, yang mengetuai pasukan 21 pemerhati Kesatuan Eropah, berkata pengundian menandakan satu perubahan besar dalam peralihan kepada demokrasi selepas 42 tahun pemerintahan diktator.

Kami percaya bahawa pilihan raya kecil ini di Libya kurang daripada satu tahun selepas kejatuhan Tripoli adalah satu pencapaian yang penting, "katanya. "Kami hanya berharap bahawa keadaan terus aman di seluruh negara," katanya.


Walau bagaimanapun, undian itu telah diadakan di tengah-tengah persaingan sengit dan serantau panggilan untuk memboikot.


Begitu semangat sekali negara dan rakyat untuk menjadikan pilihan raya di laksanakan walaupun terpaksa hidup dalam keadaan yang amat menyedihkan untuk memastikan negara berada dalam keadaan aman. Harap video ini dapat membantu anda.

You May Also Like

0 comments

google.com, pub-9992573824785365, DIRECT, f08c47fec0942fa0