Catatan

Tunjukkan catatan dari Januari, 2019

Padan muka kena marah dengan bini

Imej
Anak kedua Dean yang dilahirkan pada 12 Januari 2019.Jelasnya, beberapa hari selepas kelahiran anaknya itu, dia telah mencadangkan nama Muhammad Bossku kepada isterinya untuk cahaya mata kedua mereka.

“Masa kelahiran anak pertama 4 tahun lepas saya seorang yang mencadangkan nama dan terus daftar kelahiran. Bila saya cadang nama (Muhammad) Bossku untuk anak kedua ni, isteri naik angin.

“Isteri marah sebab dia cukup tak berkenan dengan nama tu sebab sekarang ramai orang mula permainkan panggilan tu. Jadi, dia malu. Nak malu apa isteriku? Kan nama tu sedap dipanggil dan saya dah mula panggil anak dengan nama Bossku… Bossku,” katanya ketika dihubungi mStar Online, malam Sabtu.

Namun anak kelahiran Temerloh, Pahang ini merupakan seorang yang suka berjenaka dan gambaran itu dapat dilihat menerusi gambar dan video yang dikongsikannya di laman sosial bertujuan untuk mendapat like.



Dean yang bekerja sebagai admin social media influencer sejak hampir sedekad lalu mengakui bahawa gambar sijil k…

Bukan nak melucah ye.

Imej
Bukan nak melucah!  Tapi sekadar pengajaran! Sekali dah bagi, selepas ini nak lagi, tak puas sekali, kalau boleh nak hari-hari !! Kalau dia buat macam ni, kau ingat laki tu sayang kau?

         Sekali kau dah serahkan segalanya, kau hanyalah tenpat pemuas nafsunya!! Kau ingat dia nak ajak kau kahwin ke? Dah dapat benda free, buat apa nak labur RM20k untuk wang hantaran.. Benda dah dapat rasa dengan percuma, kalau bayar Rm20k pun tetap rasa benda yang sama..

       Laki tak bodoh, kalau sebelum kahwin dah dapat, buat apa nak kahwin lagi dengan perempuan tu kan? Lebih baik cari yang lain, yang belum pernah rasa!! Hari2 makan lauk ayam, jemu la kawan!! Ada hari mau jugak makan daging!! Serius cakap, zaman sekarang senang sangat nak dapat perempuan! Baru kenal sehari dah boleh bawak pergi check in.. Nak tundukkan perempuan zaman sekarang tak perlu ada kereta lambang H.. Cukup sekadar perodua Kancil.. Mudah Mudah Mudah!

      Ingatlah wahai wanita, jaga auratmu, jaga tingkah lakumu, jaga …

Giveaway SemakanOnline.com Di Mialiana.com

Imej
Pembayaran Bantuan Sara Hidup 2019 atau BSH 2019 fasa pertama akan dibuat pada 28 Januari nanti. Bantuan tersebut dijangka memanfaatkan lebih 4.1 juta penerima di seluruh Malaysia. Terdapat lima jenis kategori bantuan untuk pembayaran BSH kali ini. (rujuk gambar di bawah)
Kredit: bantuansarahidup.com
Pembayaran pertama akan dibuat sebanyak RM300 untuk setiap isi rumah. Baki bayaran BSH yang akan disalurkan pada fasa kedua dan ketiga akan menggunakan kaedah baharu seperti yang diumumkan dalam Belanjawan 2019. Urusan kemaskini BSH 2019 akan dibuka semula dalam tempoh terdekat. Setiap penerima wajib kemaskini permohonan masing-masing sekurang-kurangnya sekali dalam tempoh 3 tahun. 
Untuk maklumat lanjut layari portal Bantuan Sara Hidup di https://bsh.hasil.gov.my


Giveaway ini dianjurkan oleh SemakanOnline.com dengan kerjasama Mialiana.com. Hadiah wang tunai sebanyak RM350 untuk dimenangi. Sila klik SINI untuk join.
Read more: http://www.mialiana.com/2019/01/giveaway-semakanonlinecom-di…

harga murah internet rm99 50Mbps dan rm129 100Mbps

Imej
Harga istimewa ini hanya untuk pelanggan terpilih sahaja. Dengan harga internet yang cukup berbaloi untuk pelanggan astro. Untuk pelanggan area Jasin melaka sahaja tawaran sehingga 31 Januari 2019. Bagi yang sudah ada akaun astro mereka boleh ambil pakej tersebut dengan hanya tambah kontrak selama 2 tahun. Projek ini atas kerjasama syarikat astro dan TNB.