Catatan

Tunjukkan catatan dari Julai, 2018

Hemestay kontena Melaka

Imej
Sesi foto bergambar bersama keluarga masing-masing.






Makan kambing bakar dan ayam bakar sedap bbq.

Kemudahan WiFi juga di sediakan.







Abang teringin nak makan apam

Imej
kite nak tido suami pulak berbisik kat telinga... "nak makan apam nak makan apam" ๐Ÿ˜ณ๐Ÿ˜ณ๐Ÿ˜ณapam ape malam-malam buta ni? ingat senang ker nak buat apam.... ๐Ÿ˜ฉ๐Ÿ˜ฉaduhaii tapi kan suami ni raja..๐Ÿคด๐Ÿปpermintaan dia mana boleh tolak... so saya bangun lah ke dapur buat cekodok ni... ๐Ÿ‘ฉ๐Ÿป‍๐Ÿณapam xde yea malam-malam... ni cekodok mak limah xcukup tido๐Ÿคฆ๐Ÿป‍♀️๐Ÿ’†๐Ÿป‍♀️ sebab tu rupa xcantik... ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ Jangan marah ye suami ku tersayang. Makan gak dia abis 1 pinggan lapar sangat kot tapi macam muka pasrah je ๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹

nak resepi ohh senang jer

gandum
telur
garam
gula
air panas
minyak

Tambahan
Sos cili
Air kosong

FAKTOR UTAMA IKLAN BERBAYAR GAGAL

Imej
TIGA FAKTOR UTAMA IKLAN BERBAYAR GAGAL :

1. Tidak menonjol.

Menurut kajian, manusia terdedah kepada 4000 iklan sehari. Buka TV, FB, Google, nampak iklan. Buka radio, dengar iklan. Keluar rumah, masuk lebuhraya, nampak iklan. Buka akhbar, majalah, nampak iklan.

Apabila iklan kita tidak menonjol dan tiada keunikan, maka kita tenggelam.

Kita hanya ada 6 hingga 8 saat untuk buat orang berhenti. Maka kuasai 2 perkara ini :

+ Visual menarik (gambar atau video).

+ Tajuk (headline) ringkas, padat dan tepat pada sasaran. Buang perkataan tidak perlu.

.
2. Isi iklan yang tidak ada kaitan atau kurang kaitan dengan kehendak, keinginan dan ketakutan utama bakal pelanggan.

KENAPA PELANGGAN MEMBELI - Buat kajian hal ini.

Pegang juga kata-kata ini :

"Pengguna perlu berupaya untuk menggambarkan dalam minda mereka tentang produk atau perkhidmatan yang kita tawarkan dalam kehidupan mereka SEBELUM mereka membeli. Barulah mereka berpotensi untuk buat keputusan membeli." - Hasbul 'Ariff.

.
3.…

Biji durian jangan di buang

Imej
Biji durian boleh di makan cuma kulit durian je tak boleh makan. Kalau nak makan juga tak pasti boleh hidup lagi ke tak hahaha






Jom tengok video di bawah

Pilih ayam mana yang berbeza dari yang lain

Imej
No1 - seseorang yang ego, suka penting diri tetapi mempunyai bakat pemimpin yang baik.

No2 - seseorang yang suka berjalan. Mampu berfikir dengan baik.

No3 - selalu ketinggalan dalam serba serbi. Tidak terburu-buru dalam membuat keputusan.

No4 - bijak dari segi kewangan. Mampu menguruskan kewangan dengan baik.

No5 - rajin dalam setiap kerja di lakukan tidak mudah putus asa.

No6 - masih beharap pada nasib. Sukar buat keputusan dengan tepat.

No7 - suka menilai seseorang tanpa bukti yang sahih. Hanya nampak pada mata dah boleh nilai diri seseorang.

No8 - pandai buat keputusan dengan tepat. Tidak terlalu lama buat keputusan.

Jawapan di atas:-
No2 kaki sblah knan.no3 hjung eko xserupa.no5 pehe sblah knan calit nya xserupa.no7  matanya ke atas.no8 dkt kpk nya xde titik.selesai.


Jom pasang astro PVR

Imej
Berita baik kepada pengguna Astro Byond. Anda ditawarkan penaiktarafan dekoder Byond kepada dekoder PVR Refurbish. Kos pemasangan hanya RM50 sahaja. Bil bulanan mestilah RM80 keatas dan disertakan service HD PVR (RM25) atau package Pack. Untuk maklumat lanjut watsap kami No Acc Astro untuk disemak. Promosi ini hanya terhad dikawasan sekitar “Klang Valley, Peneng, Negeri Sembilan & Melaka”. Hanya 4000 unit sahaja.
Whatapps ๐Ÿ“ฑ www.wasap.my/60196971518
#TrustedAstroNjoiSeller #AstroGo #NjoiNow #Astro #Njoi #AstroArena #AstroSupersports #StadiumAstro #SportPack #PackageAstro #FifaWorldCup2018 #SuperPackPlus #AstroNjoi #PVR #AstroWC2018 #DaftarAstro #DaftarNjoi #SportPass #RefusrbishPVR #PVR50 #KlangValley #Peneng #NegeriSembilan #Melaka

Munafik 2

Imej
10 sebab 'MUNAFIK 2' filem MALAYSIA wajib tonton 2018!

1 - Munafik 2 yang bakal ditayangkan pada 30 OGOS 2018 ini adalah kesinambungan Munafik 1 yang mendapat kutipan BOX OFFICE 17 juta pada 2016!

2 - Munafik 2 menampilkan MAYA KARIN sebagai teraju utama yang terkenal dengan jolokan RATU FILEM SERAM. Melalui Munafik 2, Maya Karin akan membawa watak SAKINAH iaitu wanita yang diganggu mistik di dalam filem itu (mesti ada twist kan?)

3 - Munafik 1 mendapat tempat di arena perfileman Indonesia dan masih diingati sehingga kini, mereka akan menyebut filem MUNAFIK selain Upin Ipin. Good branding!

4 - Munafik 2 juga turut menampilkan MAWI bekas Juara Akademi Fantasia 3 yang pernah mencetus fenomena suatu ketika dulu selain pernah menyandang gelaran Anugerah Bintang Paling Popular Berita Harian (ABPBH) selama 2 tahun berturut-turut mengalahkan Dato Siti Nurhaliza dan nama besar industri.

5 - Munafik 2 merupakan buah tangan terbaru pengarah muda kreatif Syamsul Yusof yang selalu berani…

Grill smoke reko

Imej
Barang baik mesti kena cuba. Copy paste dari facebook Safuan Borhan. Area Bangi orang kajang, sungai kantan kena turun rasa ye. Mesti terangkat ini kalau makan. 

https://www.facebook.com/pages/Grillsmoke-Reko/1067448713394602







Al-fatihah Adam Rayqal

Imej
BAYI lelaki lima bulan, Adam Rayqal Mohd Sufi, ditemui sudah meninggal dunia di rumah pengasuhnya di Jalan Nahkoda Kiri Tiga, Kampung Nakhoda, Batu Caves, Gombak.
Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Ali Ahmad berkata, mayat Adam Rayqal ditemui kira-kira jam 11 malam tadi dan disorokkan dalam bahagian sejuk beku peti ais dua pintu oleh anggota Bahagian Siasatan Jenayah (BSJ) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Gombak yang membuat pemeriksaan di rumah berkenaan.
Katanya, mayat bayi berkenaan ditemui lengkap dengan pakaian namun berbalut kain napkin dan disumbat dalam beg berwarna hijau.
“Mayat Adam Rayqal ini ditemui selepas siasatan polis mendapati terdapat keraguan dalam keterangan pengasuhnya.“Polis kemudian membawa pengasuh berkenaan ke rumahnya sebelum ditunjukkan lokasi mayat bayi itu disimpan," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di Kampung Nakhoda.
Menurut Ali, kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan polis menahan dua suspek iaitu pengasuh yang ber…

UMNO VS PH

Imej
BARISAN KEPIMPINAN UMNO MALAYSIA *2018-2021*

*PRESIDEN*
-03 Zahid Hamidi

*TIMBALAN PRESIDEN*
-01 Mohamad Hassan

*NAIB PRESIDEN*

- 01 Ismail Sabri
- 02 Khaled Nordin
- 05 Mahdzir Khaled

*AMT*

- 96 Zambry Kadir (Perak)
- 84 Mohd Sharkar (Pahang)
- 74 Mustapha Mohamed (Kelantan)
- 58 Abd Rahman Dahlan (Sabah)
- 99 Reezal Merican (Penang)
- 12 Azeez Rahim (Kedah)
- 82 Rosnah Shirlin (Sabah)
- 108 Shabery Cheek (Terengganu)
- 29 Azalina Othman (Johor)
- 75 Mohd Puad Zarkashi (Johor)
- 31 Razali Ibrahim (Johor)
- 94 Ahmad Maslan (Johor)
- 103 Lokman Adam (Johor)
- 92 Razlan Rafii (WP)
- 07 Tun Faisal (WP)
- 15 Noh Omar (Selangor)
- 102 Armand Azha (Selangor)
- 70 Azlan Man (Perlis)
- 26 Jalaludin Alias (NS)
- 72 Azian Othman (Perak)
- 73 Shamsul Anuar Nasarah (Perak)
- 08 Alwi Che Ahmad (Kelantan)
- 78 Abd Rahman Mohamad (Pahang)
- 11 Shaikh Husin (Penang)
- 126 Khaidirah (Melaka)

Buku catatan seorang ibu

Imej
Beginilah hidup seorang ibu. Hanya dengar tangisan seorang anak. Tiada masa untuk berehat. Tiada masa untuk urusan sendiri. Tetapi percaya pengalaman ini tidak boleh di beli.