Sebab kenapa tak jadi kahwin

by - November 22, 2017

Mohon admin hide nama saya ye. Assalamualaikum, kalau boleh saya tanak tulis benda ni kt fb. Tpi tahap kesabaran dh diuji terlebih lebih disebabkan pihak sana telah memburuk burukkan nama saya sekeluarga. Ayah sndiri pesan, biar org buat kita tpi kita jgn balas. Tpi bila kita diam2 dia smpai dh tahap melebih mmg dah tak boleh nk simpan lgi.

Sbnrnye rmai jgk yg nk tahu ni. Sebab selagi cerita ni tak dgr dari mulut saya, mmg mcm2 cerita yg smpai ke telinga fmily saya. So bermulalah cerita...
16/6/2011 tarikh pengenalan saya dan dia.
21/5/2016 tarikh pertunangan saya dan dia.
Tarikh nikah (yang sepatutnya) 6/10/2017
Persiapan kawin 90% siap.
Tapi malangnya pada 20/8/2017 family pihak lelaki dtg ke rumah utk memutuskan pertunangan kami atas alasan dia tak kuat godaan syaitan (paham2 jela)

Org ketiga tu pulak merupakan jiran sebelah rumah dia yg bru dikenali sebulan (budak form 4) dan dia tergamak lupakan org yg ada dgn dia (6 tahun) time dia susah senang ni dari dia takde apape harta smpai lah dia senang skrg.

Smpai kerja dia pun saya yg carikan. Tapi ni lah balasan yg saya dpt. Saya dah lama redha dan terima takdir Allah yg jodoh saya tidak kesampaian. Tpi jgn terus berkata kata tanpa thu cerita sebenar.

Mak ayah saya ni tak sihat mcm org biasa, saya tak nak mak dgn ayah saya ni susah hati dgn mulut mkcik pkcik abg dan keluarga bawang yg boleh menjejaskan ksihatan mereka. So cukup2 lah mengata. Ada hikmah benda ni semua terjadi, Allah tu Maha Mengetahui. Hati manusia berubah sesaat je. Tujuan saya cerita ni utk bersihkan nama saya sbb dh mcm2 cerita dh saya dengar. 3 bulan saya diam diri tpi makin menjadi jadi. Bertepuk sebelah tgn takkan berbunyi. Masing2 sama melayan. So dari cerita ni jadikan pengajaran, sebelum buat apape fikir baik buruknya. Menyesal kemudian tidak berguna lagi.

Disini saya lampirkan beberapa bukti yang saya dah putus. Langsir warna putih tersebut gambar tunang 21.5.2016. Kami dah siap fitting baju untuk kahwin. Yang tudung biru itulah  perempuan sundal perampas. Mungkin tiada jodoh. Tetapi saya yakin hanya Allah maha mengetahui.

You May Also Like

2 comments

google.com, pub-9992573824785365, DIRECT, f08c47fec0942fa0